Sökning: "Stakeholder Skepticism"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Stakeholder Skepticism.

  1. 1. “Jag tror det är viktigt att man inte sminkar grisen” : En kvalitativ studie om kommunikatörers syn påoch hantering av CSR-kommunikation

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Emilia Ekberg; Lisa Sivander; [2023]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; communication; CSR communication; communicators; transparency; stakeholder; paradox;

    Sammanfattning : Introduction: Corporate Social Responsibility, CSR, is seen as an important part of an organization, where communication functions as creating relationships between the organization and social actors. CSR is about the company's social responsibility for how they affect society from an economic, environmental, and social perspective. LÄS MER

  2. 2. Kiruna stadsomvandling : en fallstudie om ett landskaps förändring med kirunabornas perspektiv som utgångspunkt

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Jenny Ajanki; Lotta Engvall; [2022]
    Nyckelord :Kiruna stadsomvandling; plats; platsanknytning; platskänsla; solastalgi; identitet; minne; kulturarv; medborgardialog;

    Sammanfattning : Människan har alltid anpassat landskap utefter sina egna och samhällets behov, och därmed är förändringar en naturlig del av landskapets utveckling. Just nu genomgår staden Kirunas landskap drastiska förändringar till följd av gruv- och mineralkoncernen LKABs järnmalmsbrytning i Kirunagruvan. LÄS MER

  3. 3. Avslöjandet av negativ information i förhållande till företagsspecifika faktorer : En kvantitativ innehållsanalys på statligt ägda bolag i Sverige

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Sara Fejes; Aleksandra Nikolova; [2021]
    Nyckelord :State-Owned Enterprises; Sustainability Report; Disclosure of Negative Information; Content Analysis; Balance; Transparency; Legitimacy Theory; Stakeholders’ Theory; Statligt Ägda Bolag; Hållbarhetsredovisning; Avslöjande av Negativ Information; Kvantitativ Innehållsanalys; Balans; Transparens; Legitimitetsteorin; Intressentteorin;

    Sammanfattning : Statligt ägda bolag ska sedan 2007 hållbarhetsrapportera i enlighet med GRI eller annat internationellt ramverk. Detta för att öka bolagens transparens för dess intressenter och samhället. LÄS MER

  4. 4. Constructing authenticity : A qualitative study of internal CSR communication

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Karl Köllner; Julia Hofvendahl; [2017]
    Nyckelord :CSR; Internal CSR communication; CSR programs; Authenticity; CSR from a marketing perspective.; CSR; Intern CSR kommunikation; CSR program; Autenticitet; CSR ur ett marknadsföringsperspektiv.;

    Sammanfattning : The rapid increase of corporate social responsibility (CSR) has led to a large numbers of programs that have failed to meet the expectations of stakeholders (McShane & Cunningham 2012). The reason being that stakeholders are becoming more sceptical about firms true purpose for engaging in CSR activities (Arendt & Brettel 2010). LÄS MER

  5. 5. Communicating Goodness - loud as a lion or silent as a mouse? : A study exploring how companies find the balance in their CSR-communication

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Nicole Öhrn; Judith Zamore; [2016]
    Nyckelord :Cross-sector collaboration CSC ; Communication; Corporate social responsibility CSR ; Stakeholder skepticism; Authenticity; Non-profit organization NPO ;

    Sammanfattning : Problem: Corporate social responsibility is said to result in strategic and reputational benefits, however, broadcasting it publicly has been proven to be a delicate matter. While stakeholders expect companies to engage in CSR, they do not appreciate if companies communicate their CSR-activities too loudly. LÄS MER