Sökning: "Stakeholder theory"
Visar resultat 1 - 5 av 652 uppsatser innehållade orden Stakeholder theory.
1. The power of Amnesty International as a non-governmental organization
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)Sammanfattning : Non-governmental organizations (NGOs) have grown significantly over the years and are today considered to be one of the most influential and powerful actors in the world when it comes to defending democracy and upholding various rights. When it comes to human rights, Amnesty International is one of the largest and most respected NGO in the world. LÄS MER
2. Tyvärr, det blir ingen festival i år : En analys av festivalarrangörers kriskommunikation och dess respons på Facebook under covid-19 pandemin
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap; Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Studien undersöker fall av kriskommunikation på sociala medier och dess respons under covid-19 pandemin. Syftet är att få djupare förståelse för kriskommunikation på sociala medier under en pandemi. LÄS MER
3. Sociala kontroverser och dess påverkan på den sociala dimensionen av ESG : En kvantitativ studie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi; Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att undersöka om sociala kontroverser förklarar eventuella förändringar i ESG-betygets sociala dimension, samt om involvering i kontroverser leder till förbättrade CSR-strategier. Tidigare forskning har påvisat diverse problem gällande tillförlitligheten i ESG-bedömningar och olika kontroverser har medfört en negativ påverkan på ESG-betyget. LÄS MER
4. Corporate social responsibility communication in apparel retail industry
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest EconomicsSammanfattning : The apparel industry is accused of being socially and environmentally irresponsible. Due to the growing awareness of the social and environmental impact caused by the apparel industry, stakeholders are increasingly vigilant and demand ethical corporate behavior. LÄS MER
5. Words are just words until they appear in action, right? - Sustainability reporting and its significance for customers in the Swedish fast fashion industry
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Background and Problem: The awareness towards environmental sustainability has increasedrapidly both in society and among clothing companies’ stakeholders, e.g. the customers buyingtheir products. This awareness affects the fast fashion industry which is one of the most pollutingindustries. LÄS MER
