Sökning: "Stark företagskultur"

Visar resultat 21 - 25 av 62 uppsatser innehållade orden Stark företagskultur.

  1. 21. Effektivisering avproduktutvecklingsprocessen : En studie av produktutvecklingsprocessen ietablerade företag

    M1-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :MOSTAFA CHARAFEDDIN; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Etablerade företag förväntas ha en stark företagskultur för att kunna leverera samma resultat på alla arbetsorter och arbeta mot gemensamma mål. Samtidigt finns ett behov av nya innovationer för att produkterna/tjänsterna som levereras ska vara relevanta. LÄS MER

  2. 22. Kundutbildning från tre infallsvinklar : En fokusgruppstudie om hur utmaningar skulle kunna reduceras

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Erika Andersson; [2018]
    Nyckelord :Adult teaching; Specialist knowledge; Culture; Attitudes; Vuxenlärande; Sakkunskap; Kultur; Attityder;

    Sammanfattning : Denna studie är utförd på uppdrag av Saab i Järfälla. Utbildarna från underdivisionen Combat Systems som är en del av divisionen C2S (Command and Control Systems) ansåg att de behövde hjälp för att kunna reducera de utmaningar som utbildarna upplever i kundutbildningen. LÄS MER

  3. 23. Maximera hållbarhet – Att implementera hållbarhetsstrategier i företag – En fallstudie om Max Hamburgare och deras väg mot hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linnea Forssell; Robin Griffiths; [2017-08-30]
    Nyckelord :Hållbarhet; CSR; strategi; restaurang; Max hamburgare; hållbarhetsimplementering; ledarskap; vegetariskt;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att se hur Max Hamburgerrestauranger AB har anpassat sig till nya interna och externa krav på hållbarhet. Vi vill belysa de faktorer som har varit väsentliga för utformning och implementering av Max hållbarhetsstrategi och lyfta fram de interna effekter det har fått på företaget. LÄS MER

  4. 24. Stark kultur - ingen mirakelkur, En kvalitativ fallstudie om en stark företagskulturs betydelse under en förändring

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emma Herslöf; Antonia Larsson; Moa Lewin; [2017]
    Nyckelord :Företagskultur; Organisationsförändring; Subkultur; Delaktighet; Missnöje; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to create a nuanced picture of what significance a strong corporate culture has in an organisational change through the perspective of an employee. The study is divided in two theoretical perspective where both previous research about organisational culture and organisational change are discussed and how the two are connected. LÄS MER

  5. 25. Barapapapa – I’m not leaving it : En fallstudie om hur Mc Donalds genom internal marketing motiverar till långvarigt medarbetarskap

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Ronja Andersson; Gabriella Belokozovska; Frida Hultin Johansson; [2016]
    Nyckelord :Internal marketing; hållbart medarbetarskap;

    Sammanfattning : I serviceföretag är personalens prestation viktigast då den liknas med tjänsten som levereras. Därmed kan organisationen bara bli så bra som medarbetarna tillåter, vilket gör det betydelsefullt med anställda som vill och kan utföra sitt arbete. LÄS MER