Sökning: "Statistics in business"

Visar resultat 1 - 5 av 510 uppsatser innehållade orden Statistics in business.

  1. 1. TikToks Påverkan: En studie om recensioners påverkan på TikTok-användare : - Inom Elektronisk Word-Of-Mouth

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Lorita Maqedonci; Vanesa Voca; [2024]
    Nyckelord :EWOM; positiv negativ WOM; e-handel; OCR; IACM; TikTok; och sociala medier;

    Sammanfattning : Titel: TikToks Påverkan: En studie om recensioners påverkan på TikTok-användare – Inom elektronisk Word-Of-Mouth. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Lorita Maqedonci och Vanesa Voca Handledare: Martin Ahlenius Datum: 2024 - Januari Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur recensioner på TikTok påverkar användare genom elektronisk Word-Of-Mouth (eWOM). LÄS MER

  2. 2. Mikroinfluencers och produktengagemang- En kvantitativ undersökning av trovärdighetens påverkan på köpprocessen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ruth Landström; Oscar Syrén; Olle Wallinder; [2024]
    Nyckelord :Influencer marketing; mikroinfluencers; engagemangsnivå; trovärdighet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Mikroinfluencers och produktengagemang: En kvantitativ undersökning av trovärdighetens påverkan på köpprocessen Seminariedatum: 2024-01-10 Ämne/Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Ruth Landström, Oscar Syrén, Olle Wallinder Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelord: Influencer marketing, mikroinfluencers, engagemangsnivå, trovärdighet Syfte: Syftet med denna studie är att, genom kvantitativ forskningsmetod, öka förståelsen för vikten av en influencers uppfattade trovärdighet beroende på influencerns storlek och den kommunicerade produktens karaktär. Frågeställning: Är den trovärdighet som mikroinfluencers besitter viktigare för hög- än lågengagemangsprodukter i samtliga steg av köpprocessen? Teoretiskt ramverk: Det teoretiska ramverket är utformat för att analysera och diskutera, men även acceptera eller förkasta de fem hypoteserna. LÄS MER

  3. 3. Is a combination of language and vocational training an effective labour market policy for immigrants? - a quantitative study of Swedish municipalities

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionen

    Författare :Rebecca Olsson; Robin Stoytchev Sulevani; [2023]
    Nyckelord :Combination education; Swedish for Immigrants SFI ; Vocational training; Labour market policy; Diff-in-Diff.; Business and Economics;

    Sammanfattning : In recent years, Swedish municipalities have introduced programs that combine Swedish language education with vocational training. However, due to the novelty and lack of an established framework, data and research on their effectiveness in improving immigrant labour market performance is limited. LÄS MER

  4. 4. Sambandet mellan ESG-betyg och finansiell prestation på tillväxtmarknader : Financial slack – en moderator?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Samuel Andersson; Viktor Lundqvist; [2023]
    Nyckelord :ESG-score; E-score; S-score; G-score; financial performance; financial slack; stakeholder theory; emerging markets; ESG-betyg; E-betyg; S-betyg; G-betyg; finansiell prestation; financial slack; intressentteorin; tillväxtmarknader;

    Sammanfattning : Syfte: I takt med att hållbarhet blir allt viktigare, erhåller företagen en betydelsefull roll i arbetet för ett hållbart samhälle. Vilket medfört ett stort intresse för hur ESG-betyget påverkar de finansiella aspekterna av verksamheten i både företagsvärlden och den akademiska världen. LÄS MER

  5. 5. Sustainable Entrepreneurship : idolization and pitfalls

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Lovisa Källén; [2023]
    Nyckelord :Sustainability; Holistic sustainability; entrepreneurial sustainability; entrepreneurial idolization; entrepreneurial challenges;

    Sammanfattning : The purpose of this research study is to focus on the idolization and pitfalls of sustainable entrepreneurship, the study aims to highlight the challenges, gaps, and key barriers that hinder sustainable entrepreneurship in start-ups and small enterprises (SSEs). Examine the idolization of sustainable entrepreneurship and its potential implications on entrepreneurial decision-making and risk perception. LÄS MER