Sökning: "Stefan Olsson"

Visar resultat 11 - 15 av 39 uppsatser innehållade orden Stefan Olsson.

  1. 11. In-store promotion : Hur förhåller sig konsumenter till digitala skärmar i butiksmiljön?

    Master-uppsats, Avdelningen för företagsekonomi

    Författare :Stefan Orbaum Fredriksson; Marcus Olsson; [2012]
    Nyckelord :in-store promotion; digitala skärmar; eye-tracking; ögonspårning; butiksmiljö;

    Sammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att se hur vida digitala skärmar är ett effektivt promotionverktyg, och hur konsumenternas beteende är relaterade till denna typ av in-store promotion. Genom en explorativ studie som genomfördes på Ica Maxi Karlstad undersöktes detta fenomen med hjälp av ögonspårning och enkäter. LÄS MER

  2. 12. Samverkan mellan ljud och grafik : Användandet av inre bilder i spelhändelser

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Johan Olsson; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I detta examensarbete diskuteras ljudets funktion kopplade till korta händelser i spelet Europa Universalis III: Divine Wind (2011). Arbetet undersöker vad spelaren upplever när det uppkommer fler ljud än vad som är synligt i grafiken. LÄS MER

  3. 13. Politik på papper och på webb : - En jämförande studie av kvällspressens politiska journalistik i pappers- och webbtidningen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologi och medier

    Författare :Stefan Olsson; Jon Velander; [2011]
    Nyckelord :politik; webb; papper; nätjournalistik; webbjournalistik; medielogik; framing; gestaltningsteorin; nyhetskällor; kvällspress; kvällstidningar;

    Sammanfattning : Papperstidningen är död! Länge leve webbtidningen! Inte riktigt så. Men sant är i alla fall att människors medievanor har förändrats mycket sedan internet blev en del av våra liv. Allt fler människor väljer att ta del av nyheter på nätet i stället för i papperstidningen. Utvecklingen gäller i synnerhet kvällstidningsgenren. LÄS MER

  4. 14. Google – Trendigaste gågatan på nätet?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Stefan Szczepanski; Johan Johansson; Johan Bolin; [2011]
    Nyckelord :sällanköpshandeln på internet; google; google analytics; ppc; sem; seo; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Google – Trendigaste gågatan på nätet? - Vikten av att exponeras på Internet via sökmotormarknadsföring Seminariedatum: 3 juni, 2010 Ämne/kurs: SMKK01 Examensarbete kandidatnivå, 15 hp Författare: Johan Bolin, Johan Johansson, Stefan Szczepanski Handledare: Birgitta Olsson, Eva Åström Nyckelord: Sällanköpshandeln på Internet, Google, Google Analytics, PPC, SEM, SEO Syfte: Syftet är att få en djupare förståelse för hur viktigt det är för e-handlare i sällanköpshandeln att lägga ner tid och pengar på sökmotormarknadsföring för att öka antalet besökare till sin hemsida. Metod: Med hjälp av en kvalitativ och kvantitativ metod har ett fallstudieföretag undersökts för att få en djupare förståelse i vikten av sökmotormarknadsföring. LÄS MER

  5. 15. Exponering i skyltfönster : Hur kan företag kommunicera effektivt med konsumenter via ett skyltfönster?

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Marcus Olsson; Stefan Orbaum Fredriksson; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Ett skyltfönster är en möjlighet för företag som Telia att marknadsföra sina budskap, produkter och tjänster. En tidigare undersökning har dock visat att det bara är ett fåtal av konsumenterna som faktiskt lägger märke till skyltfönstret i Telia butiken Karlstad. LÄS MER