Sökning: "Stefan Sarmes"

Hittade 1 uppsats innehållade orden Stefan Sarmes.

  1. 1. Brand heritage – äkta eller illusion? – En kvalitativ studie av hur konsumenter skiljer äkta brand heritage från uppdiktat

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Carl Ljunggren; Gabriel Radman; Stefan Sarmes; [2021]
    Nyckelord :Brand heritage; Uppdiktat arv; Grandiosity; Konsumentperspektiv; Illusion; Varumärken; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Brand heritage – äkta eller illusion? – En kvalitativ studie av hur konsumenter skiljer äkta brand heritage från uppdiktat Seminariedatum: 2021-01-14 Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 HP Författare: Carl Ljunggren, Gabriel Radman och Stefan Sarmes Handledare: Oskar Christensson Syfte: Uppsatsen syftar till att skapa förståelse för förekomsten av uppdiktat arv bland varumärken samt hur konsumenter skiljer på äkta och uppdiktat brand heritage. Metod: Studien har genomförts med kvalitativ metod och ett induktivt synsätt med ett konstruktionistiskt perspektiv. LÄS MER