Sökning: "Stefan bengtsson"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Stefan bengtsson.

  1. 1. En stiftelses dilemma

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Axel Bengtsson; Filip Höök; [2024]
    Nyckelord :Korsdrag; intressenter; förväntningar; strategi; stiftelse; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: En Stiftelses Dilemma: En kvalitativ studie om en stiftelses balansgång mellan förväntningar och verksamhet under Covid-19 pandemin Seminariedatum: 11 januari 2024 Kurs: FEKH49 - Examensarbete i organisation på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Axel Bengtsson och Filip Höök Handledare: Stefan Sveningsson Fem nyckelord: Korsdrag, intressenter, förväntningar, strategi, stiftelse Forskningsfråga: Hur vidhåller man som organisation strategisk konsistens när omgivningen ställer nya krav på verksamheten? Syfte: Studien ämnar att bidra till förståelse för hur strategiska beslut påverkas av förväntningar från intressenter genom att undersöka ett bostadsbolags hantering av förväntningar som uppkom under Covid-19 pandemin i relation till företagets verksamhet. Metod: Genom en kvalitativ intervjustudie har empiri från fyra anställda på det undersökta bostadsbolaget samlats in. LÄS MER

  2. 2. De konflikt-gestaltade partiledarna : En kvantitativ innehållsanalys av svenska mediers gestaltning av Stefan Löfven, Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson veckan innan riksdagsvalet 2018

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Josefin Bergman; Clara Bengtsson; [2019]
    Nyckelord :Stefan Löfven; Ulf Kristersson; Jimmie Åkesson; The Conflict-frame; Tonality.; Stefan Löfven; Ulf Kristersson; Jimmie Åkesson; Konflikt-gestaltning; Tonalitet.;

    Sammanfattning : “De konflikt-gestaltade partiledarna” är en kvantitativ innehållsanalys av Aftonbladet, Expressen, Dagens Nyheter och Svenska Dagbladets gestaltning av Stefan Löfven, Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson den sista veckan innan riksdagsvalet 2018. Studien fokuserar på förekomsten av konflikt-gestaltning och typ av tonalitet. LÄS MER

  3. 3. Den politiske kommentatorn - Vän eller fiende?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Rebecca Bengtsson; Stefan Johansson; [2018-09-07]
    Nyckelord :Objektivitet; gestaltningsteori; politiska kommentatorer; demokrati; värderande ord; Objectivity; framing theory; political commentators; democracy; valuating words;

    Sammanfattning : Purpose: The main purpose is to examine how four Swedish political commentators lives up to the ideal of objectivity. Method: Quantitative content analysis Procedure: Coded all articles produced in printed press during 2017 by political commentators Ewa Stenberg (Dagens Nyheter), Göran Eriksson (Svenska Dagbladet), Lena Mellin (Aftonbladet) and K-G Bergström (Expressen). LÄS MER

  4. 4. Major motorsport events are under siege. How major motorsport events can become viable in the long-term by implementing Shared Value throughout the stakeholder sphere.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Kasper Bengtsson; Stefan Markovski; [2017-07-26]
    Nyckelord :Shared Value; CSV; Collective Impact; Stakeholder Engagement; Sustainable Value Creation; Social and Environmental Value Creation; Trade-Off Minimisation; Major Motorsport Events; Formula One; Formula E; Glocalisation; Legitimacy; Relational Rents; Cooperative Advantage;

    Sammanfattning : Background and Problem: Major motorsport events are under siege. Creating social and environmental value without sacrificing financial profitability remains unsolved. Successful creation of such is termed Shared Value creation. LÄS MER

  5. 5. ”I Göteborg springs det inte i rulltrapporna” : En studie om hur besökare upplever Göteborg

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Elin Bengtsson; Sanne Maria Wik; [2017]
    Nyckelord :Destinations; tourism; image; destination development; word of mouth; marketing; Gothenburg; Destinationer; turism; image; destinationsutveckling; word of mouth; marknadsföring; Göteborg;

    Sammanfattning : In today’s modern society people tend to travel more due to the globalization and the fact that people are spending more money. As a result of the increasing competition within the field of tourism it has become even more important for destinations to create a clear profile and a target group when marketing destinations; it is extremely essential to have a positive image, which is genuine and perceived by visitors. LÄS MER