Sökning: "Steve Jobs som ledare"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Steve Jobs som ledare.
1. The thin line between toxic leadership and transformational leadership: Stories of Steve Jobs
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: The thin line between toxic leadership and transformational leadership: stories of Steve Jobs Seminar date: 1 June 2016 Course: FEKH49, Degree Project Undergraduate level, Business Administration, Undergraduate level, 15 University Credit Points (UPC) or ECTS‐cr) Authors: Amanda Bengtsson, Malin Lindskog and Sofia Jörnlid Advisor/s: Sverre Spoelstra Key words: Steve Jobs, Toxic Leadership, Charismatic Leadership, Transformational Leadership and heroic leadership Purpose: The purpose of this thesis is to study the thin line between toxic and transformational leadership. To explore this, the case and the narratives of Steve Jobs have been chosen to study. LÄS MER
2. Varumärkesbyggande inom hotellbranschen : En studie av tre hotell i Norrbotten
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Resandet i Europa prognostiseras att öka med 2,3 procent varje år fram till år 2030. Den svenska turismnäringen tros ha stora möjligheter att ta del av ökningen. De norrbottniska lokaltidningarna har under det senaste året rapporterat om nyetableringar inom hotell- och restaurangbranschen. LÄS MER
3. Apple Inc. : En marknadsdriven organisation med Steve Jobs i fokus.
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Kundens behov och värderingar förändras ständigt, vilket har medfört att fokus på bådemarknadsföring och management behövs för att kunna överleva konkurrensen påmarknaden. Marknadsföringskonceptet har dock varit en paradox när det gällermanagement. LÄS MER
4. Sagan Steve Jobs
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Praktisk filosofiSammanfattning : Uppsatsen titel: Sagan Steve Jobs Examination: den 6 februari 2012 Ämne/Kurs: MKVK01 Författare: Erik Kruse Handledare: Johan Jarlbrink Examinator: Veselinka Möllerström Nyckelord: marxism, ideologikritik, diskursanalys, konsumtion, identitet Syfte: Att utifrån ett marxistiskt inspirerat ideologikritiskt perspektiv undersöka den mediala representationen i svenska medier av Steve Jobs och Apple, och vilket ideal som etableras kring de båda ikonerna. Teori: Teorin är en kombination av Karl Marx samhällstrukturella perspektiv om en ”bas” och en ”överbyggnad” och den marxistiskt inspirerade Ideologikritiken riktad mot kulturindustrin. LÄS MER