Sökning: "Stina Cedergren"

Hittade 1 uppsats innehållade orden Stina Cedergren.

  1. 1. Den Femte Positioneringsfällan

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Stina Cedergren; Malin Svensson; [2013]
    Nyckelord :varumärkespositionering; varumärkesidentitet; förändringsprocessen; positioneringsfällor; yngre och kvinnlig målgrupp; Business and Economics;

    Sammanfattning : UPPSATSENS TITEL: Den Femte Positioneringsfällan SEMINARIEDATUM: 2013-05-28 ÄMNE/KURS: Magisteruppsats i företagsekonomi 30 högskolepoäng (ECTS), FEKN90 FÖRFATTARE: Stina Cedergren och Malin Svensson HANDLEDARE: Jens Hultman Fem nyckelord: varumärkespositionering, varumärkesidentitet, förändringsprocessen, positioneringsfällor, yngre och kvinnlig målgrupp SYFTE: Syftet med uppsatsen är att analysera och beskriva vilka utmaningar ett företag kan ställas inför då de väljer att förändra sin varumärkesposition till att ytterligare inkludera den yngre och kvinnliga målgruppen. Vidare hur företag väljer att hantera och förhålla sig till tänkbara positioneringsfällor. LÄS MER