Sökning: "Stockholm - The Capital of Scandinavia"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Stockholm - The Capital of Scandinavia.

  1. 1. Mätningar av internetkapacitet, tillförlitlighet och fördröjning i ett Stockholmsbaserat Starlink-system : En undersökning av hur satellitinternet kan bidra till att ökateckningsgrad i Sverige

    M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistik

    Författare :Niclas Höglund; [2024]
    Nyckelord :Starlink; LEO; wireless; satellite; internet; ground stations; tele operators; Ku -band; Ka-band; Starlink; LEO; trådlös; satellit; internet; markstationer; teleoperatörer; Ku -bandet; Ka-bandet;

    Sammanfattning : Det är mycket dyrt att utveckla markinfrastruktur för att försörja hela jorden med internet. Detta ärspeciellt fallet i glesbebyggda områden då det finns lite ekonomisk vinning. Sverige som är ett stortoch glesbefolkat land har stora områden av denna typ. LÄS MER

  2. 2. ESG Ratings and Stock Market Performance: Evidence of a Shift in Investor Preferences during a Period of Economic Distress in Scandinavia

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomi; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansiering

    Författare :Johanna Hallstedt; Tim Nyllinge; [2023]
    Nyckelord :Socially Responsible Investing; ESG; Sustainable Investments; Corporate Resilience; Financial Risk;

    Sammanfattning : During the Covid-19 crisis, firms with high environmental, social, and governance (ESG) ratings traded within the Scandinavian markets had more significant pandemic-induced drops in stock returns than firms with low profiles in ESG. The difference was close to ten percentage points more severe for high-ESG compared to low-ESG firms. LÄS MER

  3. 3. Stockholm fashion week, a fashion week for everyone? : A qualitative study that compares how the news articles and fashion-related articles depict Stockholm fashion week.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Viktor Sjöberg Nehlin; [2022]
    Nyckelord :Fashion; Fashion week; Sustainability; Stockholm fashion week; Mode; Modevecka; Hållbarhet; Stockholm modevecka;

    Sammanfattning : With Stockholm fashion week being the largest fashion event in Sweden each fall, there are many expectations on how the event is being handled, from individuals within the industry and non-industry individuals as well. However, with the various societal and global issues that are connected to the fashion industry, such as negative environmental consequences, poor labor conditions in the manufacturing stage and the somewhat dubious natures that models have to endure. LÄS MER

  4. 4. Hej och välkommen till Stockholm! : Uppfattningar och åsikter om Stockholm ur ett HBTQ-perspektiv

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Johan Svedberg; Lina Nilsson; [2017]
    Nyckelord :branding; place; identity; brand; destination development; LGBT; varumärkesgörning; plats; identitet; varumärke; destinationsutveckling; HBTQ;

    Sammanfattning : Denna studie har haft som syfte att belysa hur Stockholm uppfattas utav en specifik målgrupp, i detta fall HBTQ. Detta för att skapa diskussion bland Stockholms turismproducenter för att locka mer HBTQ-turism till staden. LÄS MER

  5. 5. Stockholm- The fashion capital of Scandinavia? : En studie i strategisk planering utifrån detaljhandelns företagsperspektiv, i samverkan med turismsektorn

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hanna Jäderholm; Linda Holdo; Mariah Lindborg; [2013]
    Nyckelord :Retail; tourism sector; strategic planning; brand building; destination; retail marketing; Stockholm city; Detaljhandeln; turismsektorn; strategisk planering; varumärkesbyggande; destination; detaljhandelsmarknadsföring; Stockholms stad;

    Sammanfattning : Uppsatsens titel: Stockholm – the fashion capital of Scandinavia? En studie i strategiskplanering utifrån detaljhandelns företagsperspektiv, i samverkan med turismsektorn. Kurs: Kandidatuppsats i företagsekonomi, inriktning marknadsföring, 15 hp, StockholmsUniversitet Författare: Linda Holdo, Hanna Jäderholm och Mariah Lindborg Handledare: Doktorand Andrea Lucarelli Nyckelord: Detaljhandeln, turismsektorn, strategisk planering, varumärkesbyggande,destination, detaljhandelsmarknadsföring, Stockholms stad Problemformulering: Handeln vill nyttja den växande turismsektorn för att vinnamarknadsandelar. LÄS MER