Sökning: "Stockholm in branding"

Visar resultat 16 - 20 av 122 uppsatser innehållade orden Stockholm in branding.

  1. 16. Ett besök i den digitala flaggskeppsbutiken. En kvalitativ studie av Totêmes digitala närvaro och kommunikation i deras förmedlande av varumärkesidentitet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för modevetenskap

    Författare :Rebecca Viberg; [2020]
    Nyckelord :Flagship store; brand; brand identity; Instagram; Totême; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : The aim of this bachelor thesis is to analyze how Instagram as a platform refer to the traditional flagship store regarding the transmit of a fashion house brand identity. More specific will the thesis investigate and analyze the Swedish fashion house Totême’s digital presence and communication in relation to the flagship store on Biblioteksgatan 5 in Stockholm, Sweden. LÄS MER

  2. 17. The Local Hub : En fysisk framtid för varumärken. En designstrategi för förortscentrum för att hålla dem levande, relevanta och utan tomma lokaler

    Master-uppsats, Konstfack/Inredningsarkitektur & Möbeldesign

    Författare :Alice Stone; [2020]
    Nyckelord :branding; spatial branding; destination branding; local hub; local; locality; butiksdöd; lokalt; marknadsföring; platsunikt; designstrategi; förortscentrum; Hökarängen; Hökarängen centrum;

    Sammanfattning : In this thesis project I investigate how to approach ”the retail apocalypse” as an interior architect. My aim is to show how commercial spaces and physical stores will still be important in the future, despite internet shopping and the climate crisis, as places we will visit to experience things, socialize and where businesses meet with their costumers physically. LÄS MER

  3. 18. Där kompetenta medarbetare trivs - En kvalitativ studie om vad organisationer bör tänka på i strävan mot att bli en externt och internt attraktiv arbetsgivare

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Nils Johansson; Klas Andersson; [2020]
    Nyckelord :employer branding; employer attractiveness; organizational attractiveness; attractive employer; job satisfaction;

    Sammanfattning : All employers possess an employer brand and the importance of strengthening it is increasing. There is a lack of competence in many sectors and more organisations compete for the same employees. Research shows that a strong employer brand increases the chances to attract the best talents and most competent people. LÄS MER

  4. 19. City Competitiveness and Branding : Identities and strategies in two Swedish municipalities

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Gustav Hodges-Dexner; [2019]
    Nyckelord :Place branding; Competitive identity; City development; Municipalities; Brand management;

    Sammanfattning : As the world-economy becomes increasingly competitive, places adopt different methods to elevate their attractiveness. The paper examines how two medium-sized Swedish cities, Uppsala and Västerås, develop their own competitiveness, identities, and images in relation to the principles and concepts laid out by Simon Anholt in his book Competitive identity: The New Brand Management for Nations, Cities and Regions (2007). LÄS MER

  5. 20. Hur gör konsumenter sina val av premiumprodukter i modeindustrin? : En studie om effekten av produktionsland och hur det influerar köp-och betalviljan hos svenska konsumenter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Angelina Engström Silva; Lina Stålebring; [2019]
    Nyckelord :Country-of-Origin COO ; Consumers; Country Image; Premium Branding; Quality; Willingness to Buy WTB ; Willingness to Pay WTP ; Ursprungsland; Konsumenter; Country Image; Premium Branding; Kvalitet; köp-och betalvilja;

    Sammanfattning : Motivation: Syftet med denna studie är att undersöka huruvida Country-of-Origin (COO) påverkar svenska konsumenters Willingness to Pay (WTP) & Willingness to Buy (WTB). Vidare kommer studien även undersöka om svenska konsumenter besitter någon kännedom kring produktionsländer vid köp av klädprodukter inom premiumsektorn. LÄS MER