Sökning: "Stockholm sociala medier"

Visar resultat 1 - 5 av 100 uppsatser innehållade orden Stockholm sociala medier.

  1. 1. TIKTOK: EN PRODUKT AV GENERATION Z - En kvalitativ studie som utreder hur och varför Sveriges Generation Z använder Tiktok.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Emelie Lindberg; [2023-03-10]
    Nyckelord :Sociala medier; Tiktok; Generation Z; Gen Z; medieanvändning; uses gratifications theory; MAIN-model; new media;

    Sammanfattning : Executive summary We are constantly online in this new digital world, always reachable through numeral devises and plattforms. For older generations there has taken some time to adjust, but for one generation this constant connectivity is as normal as breathing. LÄS MER

  2. 2. Influencers och konsumenters köpbeteende på TikTok : En kvantitativ och kvalitativ undersökning på köpbeteenden hos konsumenter

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Melis Cetin; Mickaela Georges; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; TikTok; Sociala medier; Mikro-influencer; Makro-influencer; Source credibility;

    Sammanfattning : As the development of digitization becomes more extensive and integrated into our daily lives, it shapes people around the world. This influence extends to how we create value, communicate, and consume. LÄS MER

  3. 3. Vi lyssnar med våra ögon : En studie om museers tillgänglighet för döva besökare

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Maria-Eleni Nanaj; Tracy Mduma; Nargiz Gadirli; [2023]
    Nyckelord :Museums; Deaf individuals; Accessibility; Museer; Döva individer; Tillgänglighet;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka döva museibesökares upplevelser av museiserviser inom tillgänglighetsområdet. Vi undersökte vilka tjänster museer (inom Stockholm) erbjuder för sina döva besökare. LÄS MER

  4. 4. Vilka marknadsföringsstrategier är lämpliga för evenemang inom maratonlopp för att locka besökare? : En jämförande studie där en litteraturstudie framställs och jämförs med hur Stockholm Marathons aktörer arbetar med marknadsföringsstrategier för att locka besökare

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Elvira Jerkovic; Petronella Isaksson; [2023]
    Nyckelord :Stockholm Marathon; marathon; event; marketing strategies; visitors; tourism; sport tourism; Stockholm Marathon; maratonlopp; evenemang; event; marknadsföringsstrategier; besökare; turism; sportturism;

    Sammanfattning : Marknadsföringsstrategier är ett redskap som kan användas i flera syften av flera olika aktörer, bland annat företag, föreningar och andra verksamheter. I denna studie undersöks evenemanget Stockholm Marathon och vilka marknadsföringsstrategier deras aktörer använder i syfte att attrahera besökare till deras event för att därefter kunna sammanställa vilka marknadsföringsstrategier som är lämpliga för evenemang inom maratonlopp. LÄS MER

  5. 5. Klimatångestens påverkan på ungdomars handlingskraft : Vad ungdomar gör av sin klimatångest och vad som framkallar oron

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Marcus Lindén; [2022]
    Nyckelord :Klimatångest; klimatengagemang; klimatförändringar; samhällsintresse; organisering.;

    Sammanfattning : Klimatångest är ett begrepp som blivit alltmer aktuellt i och med de pågående klimatförändringarna. Klimatångest kan drabba unga genom en stor oro inför framtiden baserat på klimatförändringarnas konsekvenser. Denna uppsats fokuserar på gymnasieungdomar med klimatångest och hur de agerar på den. LÄS MER