Sökning: "Stockholms Blogg"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Stockholms Blogg.

  1. 1. Varufierade vänner : En studie av tre karriärböcker om influencerskap och deras framställning av relationen mellan följare och influencer

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Eira Järverot; [2019]
    Nyckelord :Influencer; blogg; sociala medier; reifikation; varufiering;

    Sammanfattning : I denna uppsats undersöks influenceryrket utifrån de tre karriärböckerna Hej, jag heter Mirza och jag är influencer (av Mirza Bico), Yrke: Influencer (av Linda Hörnfeldt) och Digital passion (av Frida Boisen) vars författare själva på olika sätt jobbar med sina sociala medier. Studien bygger på tidigare forskning som gett uttryck för kändisskapet på sociala medier som utmärkande av både närhet till följare och förhållningssättet till sig själv som en vara. LÄS MER

  2. 2. Isabella Löwengrip – Det personliga varumärket : En kvalitativ fallstudie om hur Isabella Löwengrips personliga varumärke framställs genom hennes blogg

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Olivia Lilja; [2018]
    Nyckelord :Blogg; Isabella Löwengrip; Personligt varumärke; Identitet; Retorisk textanalys;

    Sammanfattning : Denna uppsats syftar till att undersöka hur Isabella Löwengrips personliga varumärke framställs på hennes blogg. De forskningsfrågor som forskningen utgick ifrån var ”hur framställs Isabella Löwengrips personliga varumärke på hennes blogg?” samt ”Går det att utläsa några skillnader i hur Löwengrip porträtterat sitt personliga varumärke från starten fram tills idag? I sådant fall: vilka är dessa skillnader?”. LÄS MER

  3. 3. Varumärkesstrategier och influencer marketing hos internetbaserade matkedjor

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Emma Dellborg; My Dorup; [2018]
    Nyckelord :Influencer-marketing; varumärken; MatHem; Mat.se; sociala medier;

    Sammanfattning : En studie om influencer marketing och varumärkesstrategier hos internetbaserade matkedjor. De utvalda matkedjorna är MatHem och Mat.se. En kvalitativ undersökning där vi genomför en komparativ analys på materialet vi inhämtat. LÄS MER

  4. 4. Biblioteket Mellan : Slakthusområdets nya lärocentrum

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Anton Lindholm; [2018]
    Nyckelord :Biblioteket Mellan; Slakthusområdets nya lärocentrum;

    Sammanfattning : Projektet utgår ifrån vad Stockholms Stads formulerat kring utvecklingen av Slakthusområdet. Tillägget jag ritat på är ett centrum för lärande som är tänkt att verka som ett kompliment till de omkringliggande gymnasieskolorna. Tillägget ska vara en samlande plats för eleverna och samtidigt berika den nya stadsdel som växer fram. LÄS MER

  5. 5. Omöjlig, olycklig, oönskad : O-prefigerade adjektiv och particip i svensk blogg- och nyhetstext

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för lingvistik

    Författare :Vilma Couturier Kaijser; [2016]
    Nyckelord :negated adjectives; affixal negation; antonymy; Dixon’s semantic types; Swedish; negerade adjektiv; negationsaffigering; antonymi; Dixons semantiska typer; svenska;

    Sammanfattning : Negationsaffigering av adjektiv förekommer i flera indoeuropeiska språk. Tidigare studier visar på tydliga mönster, som att den affigerade stammen ofta är avledd och har positivt värde. Affigeringen skapar en negativ antonym till det affigerade ordet. Syftet med denna korpusstudie är att undersöka o-prefixet i dagens svenska. LÄS MER