Sökning: "Stockholms Tonåringar"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Stockholms Tonåringar.
1. Neural correlates of pragmatic processing in adolescents
Magister-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för lingvistikSammanfattning : Understanding indirect speech, i.e., when an utterance does not match the intended meaning, is one of many pragmatic abilities at play in conversation. While the development of pragmatic abilities starts early, they continually develop throughout adolescence although this period is understudied. LÄS MER
2. Neural functional connections of pragmatics : A potential pragmatic network in development
Magister-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för lingvistikSammanfattning : Pragmatic ability is crucial in everyday interactions. In populations of neurotypical individuals, pragmatic skill varies greatly. The neural mechanisms behind the variety, and the neural development of pragmatics remain to be explained. LÄS MER
3. Korridorsvandrarna och pedagogerna : Hur skolan med fokus på lärarna hanterar problematiskfrånvaro bland tonåringar
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
4. Product design for children with NDD diagnoses
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Neurodevelopmental disorders (NDD) is a collective name for diagnoses such as ADHD, ASD/Autism, Tourette’s syndrome and language disorders. A child with these diagnoses has different deficits that can be divided into the following problem areas; Social interaction, Learning difficulties, Memory and motor skills, and Concentration difficulties. LÄS MER
5. Gymnasiepersonals uppfattningar om övergångsstrategier för elever med ASD på väg från gymnasiet : En litteraturöversikt och en intervjustudie
Master-uppsats, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : Väl genomförda övergångsstrategier kan bidra till ett bättre utfall i vuxen ålder för elever med Austismspektrumdiagnos (ASD). Med övergångsstrategier menas i denna studie insatser som genomförs för att underlätta övergången för en elev med ASD från gymnasieskolan vidare till eftergymnasiala verksamheter. LÄS MER