Sökning: "Stockholms universitet affärsutveckling"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Stockholms universitet affärsutveckling.

  1. 1. Svenska ljudboksälskares passioner och frustrationer : en möjlighet för smalare kvalitetslitteratur i de digitala strömningstjänsterna?

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för kultur och estetik

    Författare :Niklas Johnsson; [2023]
    Nyckelord :Ljudbok; digitala strömningstjänster; kvalitetslitteratur; materialitet; digitalisering; artificiell intelligens; metadata; personalisering;

    Sammanfattning : I den allmänna debatten framförs ofta åsikten att ljudbokens popularitet i kombination med de digitala strömningstjänsternas kommersiella genomslag leder till en förflackning av vår litteraturkonsumtion och hotar den smalare, kvalitativa, litteraturens position och existens. Deckare, feelgood och romance dominerar idag lyssningen i strömningstjänsterna, men beror skillnaden i konsumtionsmönster på ljudboken som modalt format eller finns det andra förklaringsmodeller? Är denna form av litteraturkonsumtion ett substitut för läsning av tryckta böcker, eller är den primärt inkrementell? Kan det i själva verket finnas ett positivt motnarrativ där ljudbokens materialitet öppnar upp möjligheter till nya litterära uttryck och sätt att konsumera litteratur som kan bidra till att både bredda och fördjupa det litterära fältet? I denna framställning diskuteras dessa frågar med hjälp av en tvärvetenskaplig ansats, där tidigare forskning och teoretiska perspektiv kombineras med empiriskt material: en enkätundersökning i Facebookgruppen ”Vi som älskar ljudböcker” som genomfördes i februari 2023 samt aktuella exempel från de ledande svenska strömningstjänsterna. LÄS MER

  2. 2. Facebook-eran – hur kan företag använda sociala medier till affärsutvecklingoch för att personifiera kundens upplevelse av tjänster?

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Birgitta Edberg; [2010]
    Nyckelord :Social Media; Customers Experiences; Co-Creation; Business Development; Product Development; Co-Creation; Service Marketing; Brand; Word-of-mouth; Social Network.;

    Sammanfattning : Abstract The explosion of social networking through social media arose organically by three forces: people, technology and online economy. Today affect friends' recommendations purchasing decisions more than advertising. Customer impact is more effective in social media than the one-way promotional impact. LÄS MER

  3. 3. Delegering och ansvarsfördelning : En studie av vunna erfarenheter

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Björn Bexander; Mikael Bladh; [2008]
    Nyckelord :Delegering; ansvar; ledarskap; motivation; kommunikation;

    Sammanfattning : Att avlasta chefen, så att denne får tid affärsutveckling, är viktigt för många småföretag som vill växa. Undersökningar visar på att det är just bristen på tid som hämmar småföretag från att växa. En lösning på detta problem för chefen att delegera och fördela ansvar till medarbetarna i företaget. LÄS MER

  4. 4. Design Thinking in Business Innovation

    Magister-uppsats, Industridesign

    Författare :Gustav Gullberg; Anders Landström; Erik Widmark; Mikael Nyström; [2006]
    Nyckelord :Design management; industrial design; business development; creative economy; interdisciplinary collaboration; business excellence; design strategy; marketing strategy; design-driven innovation; design process; innovation management; paradigm shift;

    Sammanfattning : Med globaliseringen har världen snabbt förändrats och designerns roll är inte längre lika självklar. Vi har tittat på hur man kan expandera begreppet design och utnyttja designerns kvalitéer inom nya områden. LÄS MER