Sökning: "Store employees"
Visar resultat 1 - 5 av 219 uppsatser innehållade orden Store employees.
1. Mellan raderna - En kvalitativ studie om varuhuschefers roll i en organisationsförändring
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : En kvalitativ studie som syftar till att bidra med en ökad nyansering av mellanchefers roll i organisationsförändringar genom att se till hur de själva uppfattar rollen i fråga och vad den innefattar. Studien behandlar således frågeställningen: ”Hur ser varuhuschefer på sin roll i en organisationsförändring?” För att besvara denna frågeställning har en kvalitativ fallstudie gjorts på sju varuhuschefer som har positionen som mellanchefer. LÄS MER
2. Att arbeta övertid utan betalning : En kvalitativ studie om butiksanställdas upplevelser av att arbeta obetald övertid
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Psykologiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
3. Kompakt hemmagym
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : På senare tid har styrketräning blivit alltmer populärt. Populariteten samt friheten bland företag att låta anställda jobba hemifrån har lett till ett stort utbud på marknaden av produkter och tjänster som möjliggör styrketräning hemifrån. LÄS MER
4. “Fake it til you make it” : - en kvalitativ studie om butiksmedarbetares upplevelser av emotionellt arbete
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : The purpose of this study is to increase the understanding of how retail employees experience the organizational conditions in the workplace in order to be able to perform emotional work in relation to customers. The study is conducted through six qualitative semi-structured interviews with retail employees who are employed in different companies in the retail industry in Sweden. LÄS MER
5. Exploring Corporate Brand Orientation in a Retail Setting – A Qualitative Case Study in the Swedish Grocery Retail Industry
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Thesis Purpose: The purpose of this thesis is to explore what may facilitate or inhibit a stronger corporate brand orientation in a retail organization. We explore the factors of internal corporate brand identity elements, internal corporate brand image and internal branding, while also considering retail-specific characteristics. LÄS MER