Sökning: "Storytelling IKEA"
Visar resultat 6 - 10 av 15 uppsatser innehållade orden Storytelling IKEA.
6. Vi ska visa dig vad du känner - En kvalitativ studie om emotionell marknadsföring och reklamfilmers påverkan
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : Reklamfilmer berör konsumenter på olika sätt. De kan informera, irritera och rörakonsumenten till tårar. Denna studie undersöker hur fyra emotionella reklamfilmer frånGoogle, Nike, Ikea och Ica påverkar konsumenter. LÄS MER
7. Där livet händer - how storytelling is used to convey a message
M1-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Med en vision att skapa en bättre vardag för de många människorna är IKEA idag en av världens största varumärken inom heminredning. Med hjälp av storytelling kan ett företag förmedla vilka kärnvärden de har. IKEA tillämpar storytelling genom reklamkampanjen Där livet händer, med syfte att beröra målgruppen 19-49 år. LÄS MER
8. Branding strategy through storytelling in marketing : The other side of the story
Master-uppsats, Högskolan i Jönköping/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Background - What a company wants to communicate is today more correlated to their core values and within storytelling it is no exception. Storytelling is the art of using a story in focus in televised commercials and the products are used in the peripheral. LÄS MER
9. ”Nu känner jag att IKEA verkligen bryr sig om oss": En kvalitativ studie om hur digital och emotionell storytelling i reklamfilm kan uppfattas som relationsskapande
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : The aim of this study is to provide a deeper understanding of how digital and emotional storytelling can be used in advertising campaigns in order to build a relationship with recipients. Based upon previous research, theories about advertising, relationship marketing, digital and emotional storytelling, and narrative transportation have been presented. LÄS MER
10. Internal Brand Pilgrimage - A conceptualization of how brands with a heritage use corporate museums internally
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: The purpose is to explore the phenomenon of utilizing corporate museums in internal branding, in order to understand what they are, how they are used and why in the context of strategic brand management in general and brands with a heritage in particular. Methodology: A qualitative multiple case study with a constructionist and inductive approach has been executed. LÄS MER