Sökning: "Storytelling hållbarhet"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden Storytelling hållbarhet.
1. Glimpses of sustainability : four short stories to expand perceptions of the future
Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : Drawing inspiration from the Futures Beyond GDP Growth report, this thesis transforms visions of sustainable futures into tangible narratives, delving deep into the potentialities of everyday lives in such realities. Through creative writing and AI-generated visuals, four distinct scenarios are brought to life, offering glimpses into worlds shaped by profound systemic shifts and alternative worldviews. LÄS MER
2. "Blott Sverige svenska krusbär har" : En kvalitativ studie om nation branding av svensk måltidskultur
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : This candidate thesis contains a qualitative study of how Sweden markets its gastronomicculture internationally through nation branding. The study was conducted through adeductive research approach. Through nation branding, Sweden has become the new, littlestar on the gastronomic world scene. LÄS MER
3. Exklusiva varumärkens strategier kring digitala kundrelationer : Hur svenska exklusiva varumärken skapar kundrelationer via sociala medier
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Idag väljer allt fler företag inom mode- och inredningsindustrin att sälja sina produkter online. Företagens interaktioner och marknadsföring sker därför mestadels digitalt gentemot kunden. Denna nya era av digitalisering för företagen innebär en stor förändring vad gäller nya former av marknadsföring och kundkontakt. LÄS MER
4. Consuming nature : Toward Transformational Sustainability in Swedish outdoor brands
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för arkeologi och antik historiaSammanfattning : The accelerated cycle of production and consumption has had tremendous environmental consequences since the 20th century. Corporate interest needed a society of over-consumption, creating the take-make-waste linear systems as we know it. LÄS MER
5. Alla måste dra sitt strå till stacken för klimatet : En retorisk analys om hur hållbarhetskommunikation i Ikea Sveriges reklamkampanjer kan förstärka deras varumärkesidentitet
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Överkonsumtion är ett stort problem som växt fram som konsekvens av klimatförändringarna och samtidigt har medvetenheten kring hållbarhet ökat. Greenwashing har blivit allt vanligare samtidigt som storytelling förekommer oftare i reklamkampanjer. LÄS MER