Sökning: "Strand Henrik"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Strand Henrik.
1. "Vi säljer upplevelser" : En studie om hur motorcykelbranschen kan stärka sitt erbjudande över hela året genom en omnikanalstrategi
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Titel ”Vi säljer upplevelser” - En studie om hur motorcykelbranschen kan stärka sitt erbjudande över hela året genom en omnikanalstrategi Nyckelord Omnikanalstrategi, säsongsförsäljning, upplevelseekonomi, motorcykelbransch, touchpoints, CEM, CRM Forskningsfråga På vilka sätt kan motorcykelbranschen med säsongsbetonad försäljning använda sig av en omnikanalstrategi för att stärka sitt varumärke och skapa erbjudanden genom hela året? Syfte Syftet med studien är att öka kunskapen om hur MC-branschen kan använda en omnikanalstrategi som hjälper motorcykelåterförsäljare att stärka sitt varumärke och öka försäljningen och sina erbjudanden under hela året oberoende av säsong. Metod Studien har använt en kvalitativ forskningsstrategi med ett abduktivt angreppssätt. LÄS MER
2. Automatiserad matchning vid rekrytering
M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistikSammanfattning : För små företag utan rekryteringsansvarig person kan det var svårt att hitta rätt personal. Brist på sådana resurser är en påfrestning som leder till stress och mindre lyckade rekryteringar. LÄS MER
3. Hållbart syn- och arbetssätt inom offentlig sektor : Ett medarbetarperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Offentlig sektor har under de senaste decennierna genomgått omfattande omorganiseringar och reformer som syftat till att göra den allmänna välfärden mer effektiv. Enligt tidigare forskning har dock dessa reformer inte varit tillräckligt bra anpassade för offentlig sektor. LÄS MER
4. Creating a Competitive Environment: Factors Affecting the Successful Usage of Business Intelligence
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Business Intelligence (BI) is becoming increasingly prioritized within current organisations. Previous research on factors affecting BI have been made within the context of implementation and with a focus on factors considered critical – that is – essential for BI to succeed at all. LÄS MER
5. The impact of company size on the value relevance of social ratings : A quantitative study
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Abstract Problem background and problem discussion: The increased demands on companies and their ability to operate sustainably has made corporate social responsibility (CSR) a very hot topic in modern society. The academic debate has yet to put a definite answer on whether the engagement in CSR activities has a positive effect on a company financially. LÄS MER