Avancerad sökning
Visar resultat 21 - 25 av 2186 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
21. Investeringar i namnrättigheter för arenor : En studie om hur företag motiverar och resonerar kring namnrättsinvesteringar
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Bakgrund: Investeringar i namnrättigheter för en arena eller idrottsanläggning kan definieras som en transaktion där pengar byter ägare för att säkra rätten att namnge en idrottsanläggning. Denna typ av investering har under de senaste decennierna ökat dramatiskt. LÄS MER
22. Crossing the digitalisation chasm: Overcoming barriers to industrial digitalisation
Master-uppsats, Lunds universitet/InnovationsteknikSammanfattning : Digitalisation is a global megatrend revolutionising every aspect of society and especially impacting businesses. Consequently, the term Industry 4.0 has emerged in the manufacturing industry. LÄS MER
23. Risk Implications of Small Modular Nuclear Reactor Implementations: the Case of the Nordics
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknikSammanfattning : Climate change is no novelty – we witness its disastrous impact more and more by each day. Although we already started envisaging a future where the vitality of our societies is derived not from conventional fossil fuels, but from a sophisticated, clean, and steadfast energy source – the latest benchmarks tracked by leading global energy agencies show grim performance, thereby calling for an intervention. LÄS MER
24. Internationalising scale-ups: an organisational capability approach : A multiple-case study of knowledge acquisition and integration in innovative and internationalising scale-ups.
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Background: “Scale-ups”, characterised by their high growth and significant contribution to economic development, receive increasing attention in today's economies. They are often young and innovative SMEs that grow rapidly across international borders. LÄS MER
25. Ansvarsförvirringen - Vem bär ansvaret för arbetet med employer branding? : En kvalitativ studie som belyser organisationers ansvarsfördelning i arbetet med employer branding och att attrahera rätt kandidater
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Författare: Agnes Asp & Johanna Müller Datum: 2023-05-23 Nivå: Kandidatuppsats, företagsekonomi & organisation, 15 HP Handledare: Annika Schilling Examinator: Mikael Lundgren Titel: Ansvarsförvirringen - Vem bär ansvaret för arbetet med employer branding? - En kvalitativ studie som belyser organisationers ansvarsfördelning i arbetet med employer branding och att attrahera rätt kandidater. Syfte: Syftet med studien är att bidra med förståelse för hur ansvarsfördelningen görs i organisationer när det kommer till employer branding (EB) och vilken roll fördelningen har i de utmaningar som uppkommer kring att skapa en attraktion hos de rätta kandidaterna för att vilja bli anställda hos en organisation. LÄS MER