Avancerad sökning

Visar resultat 21 - 25 av 2186 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 21. Investeringar i namnrättigheter för arenor : En studie om hur företag motiverar och resonerar kring namnrättsinvesteringar

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Erik Cajnerud; Julius Forsberg; [2023]
    Nyckelord :Stadium naming rights; intangible investment; market investment; investment process; investment decision; stakeholder theory; Namnrättigheter; immateriella investeringar; marknadsinvesteringar; investeringsprocess; investeringsbeslut; intressentteori;

    Sammanfattning : Bakgrund: Investeringar i namnrättigheter för en arena eller idrottsanläggning kan definieras som en transaktion där pengar byter ägare för att säkra rätten att namnge en idrottsanläggning. Denna typ av investering har under de senaste decennierna ökat dramatiskt. LÄS MER

  2. 22. Crossing the digitalisation chasm: Overcoming barriers to industrial digitalisation

    Master-uppsats, Lunds universitet/Innovationsteknik

    Författare :Anton Öreberg; Anton Nyberg; [2023]
    Nyckelord :digitalisation; digitalization; digital transformation; industry 4.0; manufacturing industry; challenges; barriers; digitalisering; industri 4.0; tillverkningsindustri; utmaningar; barriärer; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Digitalisation is a global megatrend revolutionising every aspect of society and especially impacting businesses. Consequently, the term Industry 4.0 has emerged in the manufacturing industry. LÄS MER

  3. 23. Risk Implications of Small Modular Nuclear Reactor Implementations: the Case of the Nordics

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Denis Mijolović; [2023]
    Nyckelord :Small Modular Nuclear Reactors; Nuclear Energy; Energy Policy; Energy Transition; Risk Management; Scandinavian Energy Strategy;

    Sammanfattning : Climate change is no novelty – we witness its disastrous impact more and more by each day. Although we already started envisaging a future where the vitality of our societies is derived not from conventional fossil fuels, but from a sophisticated, clean, and steadfast energy source – the latest benchmarks tracked by leading global energy agencies show grim performance, thereby calling for an intervention. LÄS MER

  4. 24. Internationalising scale-ups: an organisational capability approach : A multiple-case study of knowledge acquisition and integration in innovative and internationalising scale-ups.

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Nils Grönberg; Madeleine Tell; [2023]
    Nyckelord :Scale-up; Scaling; Internationalisation; Organisational capability; Knowledge-based view.; Scale-up; Escalamiento empresarial; Internacionalización; Capacidad organizativa; La teoría de la empresa basada en el conocimiento;

    Sammanfattning : Background: “Scale-ups”, characterised by their high growth and significant contribution to economic development, receive increasing attention in today's economies. They are often young and innovative SMEs that grow rapidly across international borders. LÄS MER

  5. 25. Ansvarsförvirringen - Vem bär ansvaret för arbetet med employer branding? : En kvalitativ studie som belyser organisationers ansvarsfördelning i arbetet med employer branding och att attrahera rätt kandidater

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Agnes Asp; Johanna Müller; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; recruitment; division of responsibility; organizational structure; Employer branding; rekrytering; ansvarsfördelning; organisationsstruktur;

    Sammanfattning : Författare: Agnes Asp & Johanna Müller Datum: 2023-05-23 Nivå: Kandidatuppsats, företagsekonomi & organisation, 15 HP Handledare: Annika Schilling Examinator: Mikael Lundgren  Titel: Ansvarsförvirringen - Vem bär ansvaret för arbetet med employer branding? - En kvalitativ studie som belyser organisationers ansvarsfördelning i arbetet med employer branding och att attrahera rätt kandidater. Syfte: Syftet med studien är att bidra med förståelse för hur ansvarsfördelningen görs i organisationer när det kommer till employer branding (EB) och vilken roll fördelningen har i de utmaningar som uppkommer kring att skapa en attraktion hos de rätta kandidaterna för att vilja bli anställda hos en organisation. LÄS MER