Sökning: "Strategic alliances"

Visar resultat 11 - 15 av 111 uppsatser innehållade orden Strategic alliances.

  1. 11. Bankernas förhållningssätt inom ett förändrat serviceekosystem : En kvalitativ studie om bankernas strategiska allians med FinTech-bolag inom ett förändrat serviceekosystem

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Viktor Jonasson; Oliver Knutsson; Anna Liljestrand; [2022]
    Nyckelord :FinTech; Strategic alliance; Business network; Co-creation; Service ecosystem; Coopetition; FinTech; Strategiska allianser; Affärsnätverk; Samskapande; Serviceekosystem; Coopetition;

    Sammanfattning : Forskningsfrågor: Hur kan traditionella banker etablera strategiska allianser med FinTech-bolag i ett förändrat serviceekosystem? Hur kan traditionella banker med hjälp av coopetition med FinTech-bolag skapa värde till slutanvändare? Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur svenska banker följer med i den digitala samhällsutvecklingen i och med ett förändrat serviceekosystem genom att etablera strategiska allianser med FinTech-bolag, som kan leda till utveckling av innovativa lösningar. Detta för att möta kundernas förändrade kravbild om bankernas tjänster. LÄS MER

  2. 12. The Role of Institutional Distance in Nordic-Baltic Strategic Alliances

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Danielé Masiulyté; Anna Stasiuk; [2021]
    Nyckelord :Strategic alliances; institutional distance; Nordic and Baltic cooperation; Business and Economics;

    Sammanfattning : As it appears that the Nordic and Baltic countries share both similarities and differences in institutional environments, the potential role of it on cross-border cooperation is ambiguous. The aim of this study was to investigate the role of the distance in Nordic-Baltic strategic alliances. LÄS MER

  3. 13. Understanding the role of social networks in the process of internationalization

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Rakibul Islam; Suprim Timila; [2021]
    Nyckelord :Social Media; Social Networks; Effectual Internationalization; Strategic Alliances; Platform Communication; branding;

    Sammanfattning : This thesis aims to explore the role of social network in the international market for the companies that plan to test their capabilities of social network for enhancement of business. In order to explore such capabilities, LinkedIn, Facebook, twitter and other social networks have been considered as examples, using companies from three different countries France, China and India. LÄS MER

  4. 14. Sharing globally in a limited world : How sharecoms can internationalize by implementing M&As and/or strategic partnerships

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Karl von Wendel; Petter Nyström; [2021]
    Nyckelord :Internationalization; sharing economy; sharecoms; entry modes; mergers and acquisitions; strategic partnership; collaborative consumption; cross-border operations; foreign markets; platform;

    Sammanfattning : During recent years the sharing economy has had an increased impact on the modern business climate, and the level of engagement among researchers has increased. The sharing economy is changing the way individuals perceive business and challenges traditional business models. LÄS MER

  5. 15. Coalition Politics, Care Work and Climate Justice: A Case Study of Emerging Alliances in Austria

    Master-uppsats, Lunds universitet/LUCSUS

    Författare :Sarah Bretschko; [2021]
    Nyckelord :social reproduction; work; ecofeminism; climate justice; social movements; coalition-building; Austria; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sustainability transformations will require a fundamental re-thinking of work. However, so far the role of reproductive care work in these transformations is hardly recognized, although this work is low-carbon and essential in sustainable futures. LÄS MER