Sökning: "Strategic communication"

Visar resultat 1 - 5 av 1053 uppsatser innehållade orden Strategic communication.

  1. 1. Workplace Coaching and Facilitation of Stress-Management and Well-being in Slovakia

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Linda Rattajova; [2022]
    Nyckelord :employee well-being; stress management; occupational stress; coaching; coaching in Slovakia;

    Sammanfattning : The research explored when workplace coaching can facilitate stress management and well-being in corporations in Slovakia. It looked at the challenges and opportunities of workplace coaching through individual and organisational perspectives. It was found that masculine and directive leadership style is present in the organisations. LÄS MER

  2. 2. Strategic Planning for Climate Adaptation - a case study of Åre municipality

    Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Författare :Kajsa Kronkvist; [2022]
    Nyckelord :Climate change adaptation; municipal planning processes; landslide risk management; mountain tourist destinations; Social Sciences; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : Åre municipality, a well-known skiing resort in Sweden, has been classified as a primary risk area for landslides, due to a combination of global warming and increased pressure from expansion. The purpose of this study is to explore options to strengthen climate adaptation planning and reduce vulnerability in Åre. LÄS MER

  3. 3. Att gestalta hållbarhetskommunikation ur ett CSR-perspektiv : En kvalitativ innehållsanalys av svenska barnklädesföretags hållbarhetsrapporter

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Orawan Johansson Sikhinaram; Martina Askebrink; [2022]
    Nyckelord :CSR; Strategic communication; Sustainability; Green advertising; Framing theory; Children’s clothing; Fast-fashion; qualitative content analysis; CSR; Strategisk kommunikation; Hållbarhet; Grön marknadsföring; Gestaltningsteorin; Barnkläder; Fast-fashion; kvalitativ innehållsanalys;

    Sammanfattning : Hållbarhetsfrågor är en ständig diskussion som på senare år har intensifierats. I och med detta kräver både lagstiftningen och samhället idag att företagen ska arbeta och redovisa sitt hållbarhetsarbete. LÄS MER

  4. 4. Strategiskt tvetydig strategi i offentlig sektor… eller? : En fallstudie om uttolkningen av Infokom-strategin 2016–2022

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Joseph Edman; Lisa Söderberg; [2022]
    Nyckelord :Strategic Ambiguity; Strategic Corporate Communication; Public Sector; Strategizing; Sida; Strategisk tvetydighet;

    Sammanfattning : Since 2016 the external communication of the Swedish international development cooperation agencys (Sida) has been governed by the ‘Strategi för informations- och kommunikationsverksamhet, inklusive genom organisationer i det civila samhället, 2016–2022’. Government investigations have shown that the strategy leaves room for divergent interpretation due to abstract formulations and ambiguous objectives. LÄS MER

  5. 5. Consumers behavior during the Covid-19 pandemic : A quantitative study on consumers' experience and purchase decision about fast fashion advertising on social media during the Covid-19 pandemic

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Elin Jalmgård Väkeväinen; Josephine Martinelle; [2022]
    Nyckelord :Social media; online advertising; vivid advertising; interactive communication; OBA; online consumer behavior and consumer purchase decision.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Sociala medier har blivit en plattform för kommunikation mellan företag och konsumenter. Konsumenter kan samla information innan ett köp och därför är annonsering på sociala medier ett strategiskt verktyg för att rikta in sig på konsumenter och skapa behov. LÄS MER