Sökning: "Strategic communication"

Visar resultat 11 - 15 av 1189 uppsatser innehållade orden Strategic communication.

  1. 11. Empowering resettled middle Eastern refugees: Exploring information and communication technology for social inclusion, agency and well-being.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Elham Salesi; [2023-10-31]
    Nyckelord :information and communication technology; social inclusion; refugees; capability approach; well-being; agency;

    Sammanfattning : Aim: This study aims to investigate the role of information and communication technologies (ICTs) in facilitating the social inclusion of resettled Middle Eastern refugees in Sweden. Through a capability approach lens, the research delves into the ways in which refugees utilize ICTs to enhance their agency, self-reliance, and overall well-being within their new societal context. LÄS MER

  2. 12. Creating The Most Business-Friendly City In Europe - A case study with the region of Gothenburg - A collaboration with Business Region Göteborg

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Emil Wålinder; Johan Rönnlund; [2023-07-20]
    Nyckelord :Innovation; Innovative Power; Business climate; Municipality; Business Region Göteborg BRG ;

    Sammanfattning : Business Region Göteborg, an organization responsible for the business development in the city of Gothenburg as well as a representative in business issues for the 13 municipalities in the Gothenburg region, has developed a strategic business program with the overall objective that the Gothenburg region should be Europe’s most business-friendly city by 2035. Because the program needs approval in each of the 13 municipal councils the program is constructed in a way so that it can be modified as deemed most suitable and relevant for each municipality. LÄS MER

  3. 13. “Gilla om du vill ha en valrörelse som handlar om sakfrågor istället för smutskastning” - En kvantitativ innehållsanalys om negativa kampanjer på politiska partiers Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Isabel Lindén; Elin Rasmusson; Cornelia Sahlin; [2023-03-10]
    Nyckelord :Instagram; politisk kommunikation; negativa kampanjer; framing; priming; personalisering;

    Sammanfattning : Executive summary The political strategic communication that involves mapping the opponent's weaknesses and aiming criticism towards the opponent can be found far back in time. How this criticism has been applied is something that has varied, but the phenomenon is often referred to as negative campaigning. LÄS MER

  4. 14. Det skandinaviska perspektivet på förändringsledning : - En systematisk litteraturöversikt kring organisatoriskhandlingsförmåga och medarbetares attityder vidtransformationsprocesser

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Anette Lexell; Theresé Herrgård; [2023]
    Nyckelord :Change management; transformation process; Scandinavia; organizational change; employee; handle change; implementation of change; Förändringsledning; transformationsprocess; Skandinavien; organisationsförändring; medarbetare; hantera förändring; implementering av förändring.;

    Sammanfattning : Organisationer inom de skandinaviska länderna står ständigtinför essentiella utmaningar. En accelererande globalisering,teknologisk utveckling och digitalisering har medfört nyakrav för fortsatt funktionalitet och överlevnad. LÄS MER

  5. 15. Krishantering inom evenemangsbranschen : En kvalitativ studie om evenemangsarrangörers krisarbete

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Erica Gustavsson; Emma Jönsson; Amanda Haupt; [2023]
    Nyckelord :Crisis management; risk management; crisis entrepreneurship; event organizers; COVID-19; external crisis; communication; Krishantering; riskhantering; krisföretagande; evenemangsarrangörer; covid-19; extern kris; kommunikation;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka hur evenemangsarrangörer arbetar med krishantering och krisförberedelser. Studien grundar sig i teorier inom risk- och krishantering. Studien har använt i huvudsak två teoretiska modeller “Issue and crisis management relational model” och “strategiska krishanteringsmodellen”. LÄS MER