Sökning: "Strategier marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 345 uppsatser innehållade orden Strategier marknadsföring.

  1. 1. Klassisk musik för en ny publik : Ungdomstilltalande verktyg i konstmusikkonsertreklam

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Róza Tóth; [2024]
    Nyckelord :art music; classical music; young; youth; marketing; commercial; multimedia; Budafok Dohnányi Orchestra; Västerås Sinfonietta; TwoSet Violin; konstmusik; klassisk musik; konsert; ungdomar; marknadsföring; reklam; intermedialitet; Västerås Sinfonietta; Budafoki Dohnányi Zenekar; TwoSet Violin;

    Sammanfattning : Det är allmänt erkänt av forskare att klassisk musik förefaller förlora sin popularitet bland ungdomar, åtminstone i dess traditionella framförandeformer. Emellertid har det visats i undersökningar att vissa förändringar i utformning kan göra konstmusikkonserter mer intressanta för en yngre publik. LÄS MER

  2. 2. Hållbar turismutveckling i Haparanda : En kvalitativ studie av nationell policy, kommunala strategier och lokal praktik

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Alexander Janols; [2024]
    Nyckelord :Hållbar turism; hållbar utveckling; platsutveckling; samarbete; gränsstad;

    Sammanfattning : I denna studie undersöks hållbar turism utifrån tre olika perspektiv: nationellt policy-perspektiv, kommunala strategier och företagsperspektiv. Syftet med undersökningen är att se vad hållbar turism innebär utifrån dessa nivåer, och vad för likheter och skillnader det finns mellan perspektiven. LÄS MER

  3. 3. Platsvarumärket norra Sverige : En kvalitativ studie om kommun- och regionsöverskridande platsmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Maja Dahlgren; [2024]
    Nyckelord :Platsmarknadsföring; Umeå kommun; Örnsköldsvik kommun; N6-initiativet; urban norm; kommunal och regional planering;

    Sammanfattning : Följande studie behandlar hur den kommunala och regionala platsmarknadsföringen i norra Sverige fungerar och om det finns en koppling mellan dem. För att undersöka detta har Umeå- och Örnsköldsvik kommun valts ut för att företräda både kommunerna i sig och som representanter för N6-initiativet. LÄS MER

  4. 4. Platsmarknadsföring på lokal nivå : En fallstudie av kommunerna i Värmland

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Julia Stadler; [2023]
    Nyckelord :place marketing; strategies; cooperation; unique selling points; USP; platsmarknadsföring; strategier; samverkan; unika konkurrensfördelar; USP;

    Sammanfattning : Konkurrensen mellan platser blir allt hårdare, därigenom har platsmarknadsföring fått en central roll. Det finns många strategier för platsmarknadsföring, denna studie antar ett kritiskt förhållningssätt till strategiers universella tillämplighet och argumenterar för att strategier måste anpassas till lokala förhållanden och en samhällskontext. LÄS MER

  5. 5. Platsvarumärkning i Stockholm : En analys av intressenters förhållningssätt

    Kandidat-uppsats, KTH/Urbana och regionala studier

    Författare :Love Wahlström; [2023]
    Nyckelord :place branding; place marketing; communication; platsvarumärke; platsmarknadsföring; kommunikation;

    Sammanfattning : Idag är det få platser som inte är föremål för någon typ av varumärkesarbete. Marknadsföring och varumärkning av städer, regioner och länder ses som ett sätt att konkurrera om ekonomiska resurser utifrån, men också för att skapa relationer till de egna invånarna. LÄS MER