Sökning: "Strategisk Politisk Kommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 47 uppsatser innehållade orden Strategisk Politisk Kommunikation.

  1. 1. Politisk kommunikation och sociala medier: TikTok, en politisk arena där popcornätande och öldrickande vinner

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Edvin Kenning; Hugo Östlin; [2023]
    Nyckelord :Political communication; rhetoric; personalization; populism; frontstage; backstage; third act; TikTok; Instagram; democracy; Social Sciences;

    Sammanfattning : The study aims to provide insights into political communication on social media, particularly the rise of right-wing populist parties among young voters and their connection to the theories of personification, populism, and dramaturgy. It focuses on how the Moderate Party adapts and structures its communication strategies on TikTok and Instagram in preparation for the 2022 election to engage followers. LÄS MER

  2. 2. Under the Digital Media Spotlight: The Entity of Rasmus Paludan

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Milla Lindén; Moa Winge; [2023]
    Nyckelord :Rasmus Paludan; digital news media; alternative news media; mainstream media; Easter Riots; strategic narratives; disinformation; framing; critical discourse analysis; Social Sciences;

    Sammanfattning : Digitaliseringen och framväxten av Web 2.0 har förändrat dagens medielandskap och skapat nya förutsättningar för nyhetsmedier och dess intressenter. Till följd av det har mainstream och alternativ media större utrymme att nå och påverka en bredare publik. LÄS MER

  3. 3. En narrativ analys av den offentliga diplomatiska strategin: Sveriges strategiska politiska kommunikation i sociala medier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Tove Nilsson; [2022]
    Nyckelord :affordance-teori; narrativ analys; digital diplomati; SweMFA; offentlig diplomati; strategisk politisk kommunikation; identitetspolitik; nation branding; Law and Political Science;

    Sammanfattning : The field of public diplomacy has become increasingly dependent on the general digitalization in society, and its use of social media platforms as a mean to spread their political message to the general public. Digitalization has made public diplomacy more attainable for the masses, but it has also given states a larger responsibility in which messages they want to convey to the public. LÄS MER

  4. 4. Jakten på politiskt engagemang: En kvantitativ innehållsstudie om hur politiska partier skapar engagemang på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Alexandra Gummesson; Filip Ramdén; [2022]
    Nyckelord :strategic communication; political communication; engagement; Instagram; political communication on social media; negative campaigning; emotional campaigning; simplification; quantitative content analysis; party communication; Social Sciences;

    Sammanfattning : Engagemang på sociala medier inom politisk kommunikation är ett aktuellt forskningsområde för strategisk kommunikation. I det digitala samhället finns det starka incitament för partier att skapa ett högt engagemang på sociala medier för att nå ut med sina politiska budskap. LÄS MER

  5. 5. Regnbågsflaggan som strategi?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Anna Härstedt; Sascha Hansson; [2022]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; varumärkeskommunikation; symbolisk mening varumärkesaktivism; digital marknadsföring.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Organisationer väljer idag i större utsträckning att övergå från traditionella medier till digitala plattformar för att kommunicera sin varumärkesidentitet. Digital marknadsföring ger organisationer möjlighet att nå ut till en stor publik, kommunicera sitt varumärke och lyfta upp deras värderingar. LÄS MER