Sökning: "Strategisk aktör"

Visar resultat 1 - 5 av 42 uppsatser innehållade orden Strategisk aktör.

  1. 1. Logistikoptimering med 3PL-Integration

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ingenjörsvetenskap

    Författare :Adam M. Seraj; [2024]
    Nyckelord :Logistics Optimization; Cost-effectiveness; Third-party Logistics; Economic Analysis; Logistikoptimering; Kostnadseffektivitet; Tredjepartslogistik; Ekonomisk analys;

    Sammanfattning :  Bakgrund – Essity, en framstående aktör inom hygien- och hälsobranschen, står inför utmaningar gällande logistikflödet för konsumentprodukter från produktionsanläggningen i Lilla Edet till kunder i Danmark. Den nuvarande logistikprocessen involverar intern transport med egna lastbilar till externa lager. LÄS MER

  2. 2. Utkontraktering, ny lagercentral eller fortsatt drift på befintlig lagercentral? - En fallstudie på ett svenskt lantbrukskooperativ

    Master-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistik

    Författare :Emil Nordgren; Carl Kilström; [2023]
    Nyckelord :Utkontraktering; drift i egen regi; egen drift; lagerverksamhet; lager; fördelar och nackdelar; strategisk betydelse; kostnad; flexibilitet; kvalitet; kontroll; kompetens och teknik; 3PL; tredjepartslogistik; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Titel: Utkontraktering, ny lagercentral eller fortsatt drift på befintlig lagercentral? En fallstudie på ett svenskt lantbrukskooperativ. Författare: Carl Kilström och Emil Nordgren Handledare: Joakim Kembro, Avdelningen för Teknisk Logistik, Institutionen för Maskinvetenskaper. Thomas Nordström, Transportchef Företag Alfa. LÄS MER

  3. 3. Public Service jakt på den unga nyhetskonsumenten - En kvalitativ fallstudie om hur SVT bygger relationer till unga vuxna på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :August Lindberg; Sara Lindgren; [2023]
    Nyckelord :strategic communication; digital communication; public relations; relationship building; relationship management; relationships on social media; hybrid media systems; social media; strategic listening; dialogue; TikTok. strategisk kommunikation; digital kommunikation; relationsbyggande; relationshantering; relationer på sociala medier; hybrid media system; sociala medier; strategiskt lyssnande; dialog; TikTok; Social Sciences;

    Sammanfattning : Idag har sociala medieplattformar utvecklats till att bli den främsta informationskällan för nyheter bland unga vuxna. Det traditionella broadcast utbudet är inte längre tillräckligt för att nå ut till målgruppen, vilket har gjort att dagens public service organisationer idag behöver se över hur man når ut och kommunicerar sitt innehåll. LÄS MER

  4. 4. The Transition Towards Net-Zero Emissions: Implications for Banks and Their IT Strategies

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Shadab Ahmed; Ismail Hilal; [2023]
    Nyckelord :Sustainability; Net-Zero Emissions; Energy Consumption; Banking Sector; IT Infrastructure; IT Strategy; Green IT; Hållbarhet; Nettonollustläpp; Energiförbrukning; Banksektor; IT Infrastruktur; IT Strategi; Grön IT;

    Sammanfattning : In response to the ever-intensifying urgency for environmental preservation, the imperative for sectors with substantial carbon footprints to adapt and drive the transition to a low carbon economy is apparent. Sustainability transitions, signifying systemic changes towards sustainable socio-technical systems, emerge as critical in this context, especially within the banking sector. LÄS MER

  5. 5. Skapandet av ett legitimt scenframträdande

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Tess Rosa Linnea Bandstein; Sara Landorph Nielsen; [2023]
    Nyckelord :Organizational legitimacy; social sustainability; CEO-letter; strategic communication; Goffman; dramaturgy; Social Sciences;

    Sammanfattning : Byggandet av en organisation som externt uppfattas som trovärdig och legitim är av stor vikt för att långsiktigt värna om organisationens överlevnad. Detta görs exempelvis genom att kommunicera om organisationens hållbarhetsprestationer och visioner, och utgör grunden för hur organisationen följaktligen uppfattas av sina intressenter. LÄS MER