Sökning: "Strategisk framgång"

Visar resultat 1 - 5 av 68 uppsatser innehållade orden Strategisk framgång.

  1. 1. Vem bryr sig om elbolagens varumärken? En kvalitativ fallstudie om Öresundskrafts varumärkeskommunikation under en energikris

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Ebba Svensson; Amanda Sjövall; [2023]
    Nyckelord :Varumärkeskommunikation; varumärkeskapital; varumärkeslojalitet; energimarknaden; energikris; strategisk kommunikation; varumärkesassociationer; informationsflöde; Social Sciences;

    Sammanfattning : Energikrisen har skapat osäkerhet för både energibolag och konsumenter. Kundnöjdhet och varumärkeslojalitet är avgörande för företags framgång. LÄS MER

  2. 2. Är HR nyckeln till Framgång? : En kvalitativ studie om HR-funktionens roll och betydelse i organisationen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Saga Lundin; Linnéa Söderberg; Nevena Vemic; [2023]
    Nyckelord :HR; value-creation; value-creating HR; HRM; strategic HRM; HR; värdeskapande; värdeskapande HR; HRM; strategisk HRM;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att kartlägga hur HR-funktionens arbete är värdeskapande i organisationen. Metod: Studien utgår från en deduktiv forskningsansats och har tillämpat en kvalitativ forskningsstrategi. LÄS MER

  3. 3. Strategisk kompetensförsörjning : En kvalitativ studie om att vara en attraktiv & konkurrenskraftig arbetsgivare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Emma Hessel; Emma Karlsson; [2023]
    Nyckelord :competence supply; competence need; employer branding; talent management; attractive employer; human resources; kompetensförsörjning; kompetensbehov; employer branding; talent management; attraktiv arbetsgivare; human resources;

    Sammanfattning : Bakgrund: Framväxten av human resource management (HRM) tog fart under 80-talet som ett svar på en ökad medvetenhet kring att medarbetarna och den kompetens de besitter har en central roll för organisationens framgång och konkurrenskraft. Utmaningen för organisationer i dagens samhälle handlar om att integrera arbetet med HRM på ett strategiskt plan med de övergripande verksamhetsmålen. LÄS MER

  4. 4. Är HR nyckeln till framgång? : En kvalitativ studie om HR-funktionens roll och betydelse i organisationen.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Saga Lundin; Linnéa Söderberg; Nevena Vemic; [2023]
    Nyckelord :HR; value-creation; value-creating HR; HRM; strategic HRM; HR; värdeskapande; värdeskapande HR; HRM; strategisk HRM;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att kartlägga hur HR-funktionens arbete är värdeskapande för organisationen. Metod: Studien utgår från en deduktiv forskningsansats och har tillämpat en kvalitativ forskningsstrategi. LÄS MER

  5. 5. Att bemöta rekryteringsbehov i privat sektor : En komparativ studie mellan intern och extern rekryteringspraxis

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Johan Törnqvist; Johanna Karlström; [2023]
    Nyckelord :Strategic recruitment; Internal recruitment; External recruitment; Private sector; Strategisk rekrytering; Intern rekrytering; Extern rekrytering; Privat sektor;

    Sammanfattning : To maintain and attain a strong competitiveness, it is necessary for companies to recruit personnel with relevant competence for specific positions. Recruiting personnel, in turn, involves making decisions about whether to recruit internally or externally, which justifies an investigation into the consequences of choosing internal versus external recruitment strategies. LÄS MER