Sökning: "Strategisk framgång"
Visar resultat 1 - 5 av 68 uppsatser innehållade orden Strategisk framgång.
1. Vem bryr sig om elbolagens varumärken? En kvalitativ fallstudie om Öresundskrafts varumärkeskommunikation under en energikris
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Energikrisen har skapat osäkerhet för både energibolag och konsumenter. Kundnöjdhet och varumärkeslojalitet är avgörande för företags framgång. LÄS MER
2. Är HR nyckeln till Framgång? : En kvalitativ studie om HR-funktionens roll och betydelse i organisationen
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att kartlägga hur HR-funktionens arbete är värdeskapande i organisationen. Metod: Studien utgår från en deduktiv forskningsansats och har tillämpat en kvalitativ forskningsstrategi. LÄS MER
3. Strategisk kompetensförsörjning : En kvalitativ studie om att vara en attraktiv & konkurrenskraftig arbetsgivare
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Framväxten av human resource management (HRM) tog fart under 80-talet som ett svar på en ökad medvetenhet kring att medarbetarna och den kompetens de besitter har en central roll för organisationens framgång och konkurrenskraft. Utmaningen för organisationer i dagens samhälle handlar om att integrera arbetet med HRM på ett strategiskt plan med de övergripande verksamhetsmålen. LÄS MER
4. Är HR nyckeln till framgång? : En kvalitativ studie om HR-funktionens roll och betydelse i organisationen.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att kartlägga hur HR-funktionens arbete är värdeskapande för organisationen. Metod: Studien utgår från en deduktiv forskningsansats och har tillämpat en kvalitativ forskningsstrategi. LÄS MER
5. Att bemöta rekryteringsbehov i privat sektor : En komparativ studie mellan intern och extern rekryteringspraxis
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : To maintain and attain a strong competitiveness, it is necessary for companies to recruit personnel with relevant competence for specific positions. Recruiting personnel, in turn, involves making decisions about whether to recruit internally or externally, which justifies an investigation into the consequences of choosing internal versus external recruitment strategies. LÄS MER