Sökning: "Strategisk kommunikation digitala medier"

Visar resultat 21 - 25 av 48 uppsatser innehållade orden Strategisk kommunikation digitala medier.

  1. 21. Kommunikatörens roll och förhållning: En kvalitativ studie om kommunikatörens förhållningssätt till dagens medielandskap och val av kanal

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Edvin Quist; Philip Vaduva; [2019]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; kommunikatörens roll; digitala medier; interpersonell kommunikation; medielandskap; kanalval.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Studiens titel: Kommunikatörens roll och förhållning - En kvalitativ studie om kommunikatörens förhållningssätt till dagens medielandskap och val av kanal. Syfte: Syftet med studien är att bidra med kunskap kring kommunikatörers synsätt på utvecklingen av kommunikatörsrollen och deras förhållningssätt till samtida kommunikation, förändringen av medielandskapet och kanalval i relation till interpersonell kommunikation och digital kommunikation. LÄS MER

  2. 22. Strategisk legitimitet : En kvalitativ studie om Försvarsmaktens kommunikativa arbete ur ett nyinstitutionellt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Olivia Björklund; Monica Tesanovic; [2018]
    Nyckelord :Myndighetskommunikation; organisationskommunikation; legitimitet; strategisk kommunikation; digitala medier;

    Sammanfattning : This study is about how the Swedish Armed Forces, as a government organization, can communicate constructively in relation to legitimate communication on their official website. Today's communication as an official organization is increasingly dominated by the so-called marketization. LÄS MER

  3. 23. Retoriken - ett verktyg för att uppnå legitimitet : En fallstudie om hur UNHCR arbetar med sin externa kommunikation på sociala medier för att skapa samt upprätthålla sin legitimitet.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Jessica Stange; Agnes Melin; [2018]
    Nyckelord :Rhetoric; Visual rhetoric; Legitimacy; Strategy; Strategic communication; Digital media; retorik; bildens retorik; legitimitet; strategi; strategisk kommunikation; digitala medier;

    Sammanfattning : Legitimacy is something all organizations aims for and much research has been done on gaining legitimacy among profit-making companies, but much less research has been done on nonprofit organizations and their legitimacy. Therefore this study will address this gap between charity organizations, which are nonprofit companies, and their legitimacy. LÄS MER

  4. 24. "Det känns som att det är där vi måste vara, annars blir vi irrelevanta" : En kvalitativ studie av publikutveckling inom värmländsk scenkonst

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Lovisa Lagneryd; Julius Thornqvist; [2018]
    Nyckelord :audience development; cultural politics; performing arts; PR; Värmland; publikutveckling; kulturpolitik; scenkonst; PR; Värmland;

    Sammanfattning : Sammanfattning Publikutveckling är ett paraplybegrepp inom den offentliga kultursektorn som blivit alltmer uppmärksammat de senaste åren. Det märks inte minst genom Kreativa Europas studie Audience Development – How to place audiences at the centre of cultural organisations, som presenterades 2017. LÄS MER

  5. 25. Från kris till kunskap

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Kajsa Ulfsdotter; Hanna Olsson; [2018]
    Nyckelord :Organisationslärande; kriskommunikation; efterkrisfasen; digitala medier; meningsskapande; single och double loop-lärande; resiliens; terrorism; Polismyndigheten; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie ämnade att undersöka efterkrisfasen hos Polismyndigheten, och hur Polisen har dragit lärdomar från terrordådet på Drottninggatan den 7 april 2017. Vidare undersöktes även hur lärdomarna har kommunicerats inom organisationen samt vilken syn Polisen har på kommunikation och lärande i digitala medier. LÄS MER