Sökning: "Strategisk kommunikation digitala medier"

Visar resultat 6 - 10 av 48 uppsatser innehållade orden Strategisk kommunikation digitala medier.

  1. 6. Regnbågsflaggan som strategi?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Anna Härstedt; Sascha Hansson; [2022]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; varumärkeskommunikation; symbolisk mening varumärkesaktivism; digital marknadsföring.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Organisationer väljer idag i större utsträckning att övergå från traditionella medier till digitala plattformar för att kommunicera sin varumärkesidentitet. Digital marknadsföring ger organisationer möjlighet att nå ut till en stor publik, kommunicera sitt varumärke och lyfta upp deras värderingar. LÄS MER

  2. 7. Kommunikation för hållbart mode : En produktionsstudie om second hand-mode ur ett kommunikationsvetenskapligt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Lowa Ek; Lina Samuelsson; [2022]
    Nyckelord :Second hand; Fashion; Consumption; Communication; Strategic communication; Green Marketing; Second hand; Mode; Konsumtion; Kommunikation; Strategisk kommunikation; Grön kommunikation;

    Sammanfattning : This essay aims to, against the background of how today's second hand-fashion has come to change current concepts and new communication techniques, find out how businesses in the industry perceive their communication towards their recipients. The method used is qualitative and interviews have been conducted from the producer's perspective with a selection of relevant businesses within the industry. LÄS MER

  3. 8. Dags att #kavlauppärmen!

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Robin Holmberg; Emma Gyllenhammar; [2022]
    Nyckelord :samhällskampanj; riskkommunikation; digital kommunikation; strategisk kommunikation; retorik; social media strategy; covid-19; Region Skåne; Facebook; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att få kunskap vad gäller hur myndigheter kan bedriva övertygande samhällskampanjer genom att nyttja digitala kommunikationsplattformar. Studien är genomförd med en kvalitativ metod, tillsammans med ett abduktivt tillvägagångssätt från ett digitalt kommunikationsperspektiv. LÄS MER

  4. 9. När politikerna själva har ordet: en kvalitativ studie av retoriken i Miljöpartiets videobloggar direkt från Bryssel

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Sara Fregert; Therese Hermelin; [2021]
    Nyckelord :Political Communication; Journalism; Members of the European Parliament MEP ; Rhetorical Analysis; Disintermediation; Political Agitation; Politisk kommunikation; Journalistik; Europaparlamentariker; Retorisk analys; Politisk agitation.; Social Sciences;

    Sammanfattning : When the politicians have the floor This study examines what happens when political communication is shifted from the traditional news media to the political organization itself, and thus is no longer dependent on journalists and gatekeepers. As well as whether a political organization, through its YouTube channel, can in fact claim to be equivalent to traditional journalism. LÄS MER

  5. 10. Den haltande gestaltningen av Incels - En kvalitativ innehållsanalys om hur subkulturen incels gestaltas i digitala medier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Daniel Mossberg; Malin Karlsson; [2021]
    Nyckelord :gestaltningsteori; feminism; incel; kvalitativ innehållsanalys framing theory; qualitative content analysis; Social Sciences;

    Sammanfattning : Studien utförs ur en kommunikativ kontext och ämnar till att skapa en bredare förståelse för medias kommunikation om subkulturen incels samt en problematisering av digital medias gestaltning. Denna studie har som syfte att belysa och problematisera hur subkulturen incels gestaltas i digitala medier. LÄS MER