Sökning: "Strategisk kommunikation organisationer"

Visar resultat 1 - 5 av 178 uppsatser innehållade orden Strategisk kommunikation organisationer.

  1. 1. Transformativt ledarskap i en digitaliserad värld : En kvalitativ studie om användning av digitala verktyg och följarnas upplevelse av ett digitalt transformativt ledarskap

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Arvin Moani; Anton Gustafsson; [2023]
    Nyckelord :Transformative leadership; Digital tools; Digital leadership; Leader; Follower; Transformativt ledarskap; Digitala verktyg; Digitalt ledarskap; Ledare; Följare;

    Sammanfattning : Titel: Transformativt ledarskap i en digitaliserad värld - En kvalitativ studie om användning av digitala verktyg och följarnas upplevelse av ett digitalt transformativt ledarskap Ämne: Magisteruppsats i företagsekonomi inriktning strategisk ledning, 30 hp. Författare: Arvin Moani och Anton Gustafsson  Handledare: Jean-Charles Languilaire  Examinator: Michal Lysek Nyckelord: Transformativt ledarskap, Digitala verktyg, Digitalt ledarskap, Ledare, Följare  Bakgrund: Idag påverkas de flesta organisationer av den digitala transformationen vilket leder till att ledarskapet nu måste förmedlas digitalt. LÄS MER

  2. 2. Public Service jakt på den unga nyhetskonsumenten - En kvalitativ fallstudie om hur SVT bygger relationer till unga vuxna på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :August Lindberg; Sara Lindgren; [2023]
    Nyckelord :strategic communication; digital communication; public relations; relationship building; relationship management; relationships on social media; hybrid media systems; social media; strategic listening; dialogue; TikTok. strategisk kommunikation; digital kommunikation; relationsbyggande; relationshantering; relationer på sociala medier; hybrid media system; sociala medier; strategiskt lyssnande; dialog; TikTok; Social Sciences;

    Sammanfattning : Idag har sociala medieplattformar utvecklats till att bli den främsta informationskällan för nyheter bland unga vuxna. Det traditionella broadcast utbudet är inte längre tillräckligt för att nå ut till målgruppen, vilket har gjort att dagens public service organisationer idag behöver se över hur man når ut och kommunicerar sitt innehåll. LÄS MER

  3. 3. Reklam som hörs - En kvalitativ studie av influencer marketing i podcasts

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Filippa Olin; Zaza Lindau; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; podcast; retorik; ethos; logos; pathos; storytelling; identifikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : I dagens globala mediesamhälle har digitala medier fått en allt större betydelse för individer, organisationer och samhället i stort. I takt med detta har förväntningarna på företags digitala närvaro ökat, vilket i sin tur har inneburit en större efterfrågan på nya marknadsföringsverktyg. LÄS MER

  4. 4. Informationssytsem för att förbättra beslutsfattandet i verksamheter : En undersökning av hur företag använder och påverkas av informationssystem i sin strategiska planering

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Catharina Olsson; Adam Karlsson Hakala; [2023]
    Nyckelord :Informationssystem; strategisk verksamhetsstyrning; operationell verksamhetsstyrning; beslutprocess; narrativ heuristik;

    Sammanfattning : Bakgrund: Digitaliseringen har medfört ett ökat behov av att kunna hantera stora datamängder. Därmed har informationssystem utvecklats för att underlätta hanteringen, lagringen och överföringen av digital information. LÄS MER

  5. 5. Förhoppningar och förutsättningar : En undersökning om datastyrning i praktiken i offentlig sektor på kommunal nivå

    Master-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Norin Andreas; [2023]
    Nyckelord :Data governance; data management; public sector; Datastyrning; datahantering; offentlig sektor;

    Sammanfattning : Data has been recognized as an important resource in the public sector. As a result, the expectations regarding data and its potential use cases have increased. In Sweden, key stakeholders have emphasized the importance of data for data-driven purposes. LÄS MER