Sökning: "Strategisk kommunikation. Employer value proposition"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Strategisk kommunikation. Employer value proposition.

  1. 1. ”DET ÄR INTE ALLS SÅ DÅLIGT ATT JOBBA HÄR SOM ALLA SÄGER” - En studie av SDF Angereds arbetsgivarvarumärke utifrån ett medarbetarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Josefine Järbur; Elias Krantz; Daniel Lange; [2018-09-12]
    Nyckelord :Employer branding; Organisationskultur; Varumärkesbyggande; Strategisk kommunikation. Employer value proposition; IPIanalys;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att genom undersökningar med befintlig personal anställd på SDF Angered få en tydlig bild av SDF Angered som arbetsgivare. Syftet är baserat på en uppdragsbeskrivning från SDF Angered som är uppdragsgivare för uppsatsen och tar i ansats att utifrån ett medarbetarperspektiv söka svar på: varför individer söker sig till SDF Angered som arbetsgivare och varför dessa stannar kvar. LÄS MER

  2. 2. Den kommunala arbetsgivaren som varumärke

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Daniel Mårtensson; Viktor Östlund; [2015]
    Nyckelord :varumärkesarbete; kommunal verksamhet; offentlig sektor; Arbetsgivarmärkning; Social Sciences;

    Sammanfattning : Många olika slags organisationer tillämpar idag arbetsgivarmärkning, exempelvis svenska kommuner. Trots det finns det få studier som undersöker deras tillämpning av arbetsgivarmärkning. Arbetsgivarmärkning riktar sin kommunikation till blivande och befintliga medarbetare. LÄS MER

  3. 3. Hur gör privat och offentlig sektor för att attrahera rätt talanger?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Sanna Dehlin; Sabina Engdahl; Paulina Petersen; [2015]
    Nyckelord :employer branding; employer value proposition; new public management; public sector; private sector; integrated employer brand; employer identity; information architecture; employer brand ambassador; Social Sciences;

    Sammanfattning : Forskningsområdet kring employer branding har vuxit till ett nyckelområde inom strategisk kommunikation. Forskningen har varit otillräcklig när det gäller att studera det praktiska arbetet med employer branding i relation till offentlig och privat sektor. LÄS MER

  4. 4. Det handlar om människorna!

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Erik Värendh Månsson; [2014]
    Nyckelord :Arbetsgivarvarumärke; organisationsidentitet; employer value proposition; Social Sciences;

    Sammanfattning : Arbetsgivarvarumärket (eng: employer branding) har de senaste åren kommit att bli en viktig strategisk företagsledningsfråga för många organisationer och jag har därför valt att fördjupa mig inom detta område. Definitionen för arbetsgivarvarumärket enligt Backhaus och Tikoo (2004) är ”A targeted, long-term strategy to manage the awareness and perception of employees, potential employees, and related stakeholders with regards to a particular firm”. LÄS MER