Sökning: "Strategiska allianser företag"
Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden Strategiska allianser företag.
1. Assessing partnerships to reach customers in water-stressed regions
Magister-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : Water has been classified as an increasingly stress resource, according to the last World Water Development Report. Concerns about clean drinking water and water sanitation are also focal points of the Sustainable Development Goals (SDGs). LÄS MER
2. Ledarskapets roll i strategiska allianser : En kvalitativ branschöverskridande studie på sex företag
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : In order for companies to be able to reach the global market more easily and to meet customers’ expectations, strategic alliances have increased. Strategic alliances form when two or more companies decide to cooperate to reach a higher strategic purpose, which they cannot do individually. LÄS MER
3. Strangers with benefits : En kvalitativ studie av allianser och dess betydelse för ett mindre svenskt företag på den internationella marknaden
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Den fortgående internationaliseringen medför att allt fler företag undersöker de olikatillvägagångssätt som finns för en så lyckad internationaliseringsprocess som möjligt.Eftersom den digitala informationstekniken utvecklats har det blivit enklare attkommunicera med omvärlden, vilket har hjälpt företag med mindre ekonomiskaförutsättningar att enklare kunna ta sig in på nya marknader som tidigare legat utomräckhåll. LÄS MER
4. Strategiska allianser: den hemliga ingrediensen för lönsam e-grocery? En fallstudie av livsmedelsföretaget ICA AB
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Fenomenet med e-handel växer men i Sverige är det fortfarande relativt få som väljer att handla livsmedel på nätet. Däremot ökar intresset och konkurrensen hårdnar. De stora svenska livsmedelsföretagen måste därför agera. LÄS MER
5. How to turn innovations into value in a large manufacturing company
Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomiSammanfattning : Large companies invest a vast amount of capital and time on R&D annually. With all this financial investment in R&D, it is important that the companies get value for their invested capital. By creating innovations, such as new products and services, involve high risk and will necessarily not lead to successful commercial ends. LÄS MER