Sökning: "Strategy Performance Management Tool"
Visar resultat 1 - 5 av 81 uppsatser innehållade orden Strategy Performance Management Tool.
1. Att mäta prestation inom revisionsbranschen : En kvalitativ studie om prestationsmätning ur revisorns perspektiv
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Bakgrund: Prestationsmätning syftar till att styra organisationen i en riktning som ligger i linje med företagets övergripande mål och strategi. Det är ett styrmedel som initialt designades för industrisektorn, vilket resulterat i att frågor ställts huruvida mätningen kan appliceras på tjänsteverksamheter. LÄS MER
2. Prestationsmätning inom privat primärvård : En kvalitativ studie om hur prestationer mäts och utvärderas av privata vårdcentraler
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Bakgrund: År 2010 infördes det fria vårdvalet i Sverige och därmed har även privata aktörer rätt att etablera sig som vårdgivare samt har också patienten rätt att själv välja mellan olika vårdgivare inom primärvården. Det övergripande målet inom primär- vården är att erbjuda vård på lika villkor för hela befolkningen och på så vis uppnå en god folkhälsa. LÄS MER
3. Är budgetens kritik rättfärdigad? Budgetens roll och framtidsutsikter inom ekonomistyrningen i Sverige : En kvantitativ enkätstudie med 226 budgetansvariga (VD:ar, ekonomiansvariga & controllrar...) från medelstora och stora svenska företag.
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Sammanfattning Syfte: Med fokus på medelstora och stora svenska företags budgetanvändning syftar denna studie att kartlägga budgetens roll och framtidsutsikter. Detta genom att ta reda på i vilken omfattning budgeten används samt budgetansvarigas uppfattning samt nytta av styrverktyget. LÄS MER
4. Evaluating Brand Perception Regarding Sustainability through Digital Marketing
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This study evaluates the effect of sustainable business practices on brand perception. Digital marketing is a vital tool for any business, and sustainability is a significant element in brand management and marketing. LÄS MER
5. Managing operations resources and processes for competitive advantage : A study on the performance of Swedish pharmaceutical companies during the COVID-19 pandemic
Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomiSammanfattning : The outbreak of coronavirus disease 2019 (COVID-19) has caused immense challenges to businesses and people’s lives. For the pharmaceutical industry, these challenges entail changes in demand, supply chain, consumption trends, as well as a shift towards telemedicine and changes in R&D priorities. LÄS MER