Sökning: "Strategy execution"
Visar resultat 16 - 20 av 159 uppsatser innehållade orden Strategy execution.
16. Software Fault Detection in Telecom Networks using Bi-level Federated Graph Neural Networks
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The increasing complexity of telecom networks, induced by the recent development of 5G, is a challenge for detecting faults in the telecom network. In addition to the structural complexity of telecommunication systems, data accessibility has become an issue both in terms of privacy and access cost. LÄS MER
17. Subtree Hashing of Tests in Build Systems : Rust Tricorder
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Software applications are built by teams of developers that constantly iterate over the codebase. Software projects rely on a build system, which handles the management of dependencies, compilation, testing, and deployment of the software. LÄS MER
18. En Jämförelse av tre byggföretag och två kommuners Hållbarhetspraxis: Likheter och Skillnader i Utsläppsredovisningar av Växthusgaser, Energiförbrukning och Avfallshantering
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : The background of the study explored greenhouse gas emissions, waste management, andenergy consumption within the construction and real estate sector, focusing on both municipalentities and private companies. The sector's environmental impact has become a centralconcern with an increased focus on sustainability and reduced climate impact. LÄS MER
19. A SYSTEMATIC MAPPING STUDY ON ONLINE MODEL-BASED TESTING
Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Background: Testing is an integral component of the software development process. It demands both time and resources. Model-based testing (MBT) is a testing strategy that automates the testing process and generates test cases using formal models. LÄS MER
20. Risker med influencer marketing ur ett företagsperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Det kan vara riskfyllt att externt involvera en influencer med syfte att representera ett varumärke. En influencers levnadssätt, agerande eller handlingar riskerar att leda till negativa utfall för ett företag. LÄS MER