Sökning: "Strong Beer"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Strong Beer.

  1. 1. Brewing a Low-Alcohol Dark Wheat Beer: A Healthy Alternative with Potential on the Swedish Market

    Kandidat-uppsats, KTH/Kemiteknik

    Författare :Sofia Wedin; Rondk Weira Salim; Viktor Karlsen; [2023]
    Nyckelord :Öl; Ölbryggning; Veteöl; Lättöl; Bryggningsprocess;

    Sammanfattning : Mängden öl som köps i Sverige har ökat mellan åren 2016–2021. Både försäljningen av öl med en alkoholhalt över 3,5 procent (starköl), och öl under 3,5% (lätt- och folköl) ökade betydligt. LÄS MER

  2. 2. Konsumentinsikt på ölmarknaden : En kvalitativ studie om köpbeslut och uppfattning av autenticitet bland konsumenter av hantverksöl

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Marcus Rönnholm; Jesper Lindström; [2019]
    Nyckelord :Microbreweries; craft beer; beer; authenticity; consumer insight; Mikrobryggerier; Hantverksöl; Öl; Autenticitet; Konsumentinsikt;

    Sammanfattning : Under de senaste årtiondet har mikrobryggerier runt om i världen tagit allt större marknadsandelar från nationella och internationella bryggerier. Trots en växande marknad är marknadsklimatet däremot långt ifrån idealiskt för många småbryggare. Lönsamheten är låg och marknaden präglas av hårdare konkurrens. LÄS MER

  3. 3. Berghain : Arkitekturens ideologi, mytbildning och makt

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionen

    Författare :Martin Ku; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Berghain is a techno club in Berlin which has become a popular culture phenomenon due to its selective door policy and the rumour about the decadent parties that takes place every weekend in the old power plant building. Although its popularity, there’s a little scientific research about the club. LÄS MER

  4. 4. Dynamic consumer value through value co-creation in the context of consumer culture-An ethnographic study on craft beer consumption in China

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Tingting Wang; [2018]
    Nyckelord :Craft beer consumption; China; Value co-creation; consumer culture; consumer value; Social Sciences;

    Sammanfattning : Alcohol consumption is important within the research of service management in retail, because it is not only a consumption phenomenon, but also a societal matter. Inappropriate drinking culture and unhealthy drinking habits can cause serious issues to the individuals and the society. LÄS MER

  5. 5. Utveckling av webbapplikationen Folkbolaget : En e-handel med användbarhet i fokus

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Anton Bergström; Gustav Dackner; Erik Frank; Konrad Olsson; Emil Sjövall; Anton Sundqvist; Elin Wiksten; [2017]
    Nyckelord :Webbutveckling; E-handel; Användbarhet; Navigerbarhet; Läsbarhet; Responsivitet; Folköl;

    Sammanfattning : Mikrobryggerier som brygger folköl kämpar idag med att nå ut med sina produkter till marknaden. Då e-handeln i Sverige växer kraftigt och befinner sig i en positiv trend skulle ett sätt att förbättra tillgängligheten till marknaden för mikrobryggerier vara att distribuera och marknadsföra hantverksfolköl via en webbapplikation. LÄS MER