Sökning: "Strukturerad och ostrukturerad observation"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Strukturerad och ostrukturerad observation.

  1. 1. Formative bedömning - att äga sitt lärande / Formative assessment - to own your learning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Fjorda Hoti; Rose-Anna Johnson Knutsson; [2016]
    Nyckelord :feedback; formativ bedömning; kamratbedömning; självbedömning; återkoppling;

    Sammanfattning : Syftet med vårt examensarbete är att undersöka hur formativ bedömning används för att stötta elevers lärande i ämnet svenska.Våra frågeställningar är:• Hur kan lärare använda formativ bedömning?• Vilka uttryck har den formativa bedömningen?Vi har gjort en kvalitativ mindre strukturerad intervju med läraren Eva och hennes två elever Gabby och Fredrik samt läraren Bo och hans två elever Oskar och Cecilia. LÄS MER

  2. 2. Förskolan på Gamla Uppsala museum : En museipedagogs tankar om museets möjligheter att utveckla barns kunskapande

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Emma Severin Krusten; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Att jag valde att skriva ett arbete om lärande på museum och dess relevans grundar sig i mitt eget intresse för museum som jag alltid haft. Jag har alltid uppskattat ett museibesök och alltid känt att det varit givande. LÄS MER

  3. 3. Lekens betydelse för barns sociala utveckling

    M1-uppsats, Centrum för forskning om barns och ungdomars psykiska hälsa

    Författare :Therese Johansson; [2012]
    Nyckelord :interwiev; observation; recreation; social development; sympathy and empathy in different situations; Intervju; observation; fritidspedagoger; social utveckling; sympati och empati i olika situationer;

    Sammanfattning : Sammanfattning:   Min studies syfte är att synliggöra vad leken har för betydelse för barnens sociala utveckling. Den beskriver leken och dess betydelse för att barnen ska utvecklas genom den. Den lyfter även fram pedagogernas syn på leken och hur de hjälper till för att stötta barnen under tiden de är i fritidshemmet. LÄS MER