Sökning: "Student text"
Visar resultat 11 - 15 av 1695 uppsatser innehållade orden Student text.
11. Initial Development and Validation of Language-Based Assessments for Meaningful Change
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Meaningful change has been discussed in multiple studies, with the recurring question of how it could be conceptualized and assessed to identify what determines meaningful change and where it occurs. Previous studies have conducted statistical analyses based on traditional rating scales (i.e., the PHQ-9) to assess meaningful change. LÄS MER
12. Demokratisk tillbakagång och försök till demokratisk framgång
L2-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : This text is a comparative case study with focus on the two cases Hungary and Poland. The purpose with this study is to investigate which factors that affect the democratic backsliding in each country. The study also aims to answer which factors that affected Poland's attempt in 2023 to become more democratic. LÄS MER
13. "samtalskort kan användas överallt" - Socionomers beskrivning av samtalskort i socialt arbete med barn
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : Conversations with children have always been relevant in social work. Conversation cards are decks of cards that can represent many different things, and they are a help to the child and social worker in their communication. LÄS MER
14. Förbättring eller hot? - En juridisk analys av AI:s inverkan på integritet och diskriminering i rekryteringsprocessen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : Uppsatsen undersöker och analyserar hur det rättsliga förhållandet ser ut mellan GDPR och den framtida AI-förordningen vid rekrytering med häjlp av AI, samt hur GDPR och förordningen kan begränsa användandet av AI vid rekrytering. Uppsatsen utreder även de diskrimineringsrisker AI vid rekrytering kan medföra för den arbetssökande. LÄS MER
15. The Advent of ChatGPT and its Technological Integration in Education
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : Our study investigates the possibility of integrating ChatGPT, an AI text generative tool, as a didactic supporting tool within the Swedish upper-secondary school curricula. Particularly, it takes interest in the English foreign language teaching context and examines eight peer reviewed articles on the matter. LÄS MER