Sökning: "Studenter som konsumenter"
Visar resultat 1 - 5 av 102 uppsatser innehållade orden Studenter som konsumenter.
1. Studenters bakomliggande faktorer gällande konsumtion av hållbara livsmedel
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Det är bevisat att en stor del av hushållens utsläpp är från matkonsumtionen och därmed grundas denna studie i ett samhällsproblem om hur matkonsumtionens skada på planeten kan minskas. Tidigare forskning har genom kvantitativa metoder identifierat motiv till eller från konsumtion av hållbara livsmedel men det saknas forskning för vad som ligger bakom dessa motiv. LÄS MER
2. The effect of navigability on e-commerce for students
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : The consumer trend towards sustainable purchasing habits online has increased due to the environmental impact of the clothing industry. While second-hand shopping is a popular option, it is often avoided due to the perceived inconvenience. LÄS MER
3. Det nya vita giftet : Ett för- och eftermätningsexperiment för att studera budskapsstrategiers effekt på attityder till vitt snus och intentioner att konsumera produkten
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur effektivt budskapsstrategier kan tillämpas i det moderna medielandskapets förutsättningar för att få människor att inte vilja konsumera hälsofarliga produkter. Ett för-och eftermätningsexperiment genomfördes för att testa effekterna av budskapsstrategierna fear appeal respektive social appeal med en influencer som avsändare, på deltagarnas attityder till vitt snus och (beroende på om de var aktiva konsumenter eller inte) intentioner att sluta konsumera vitt snus eller intentioner till att testa vitt snus. LÄS MER
4. Influencers i marknadsföring : En kvantitativ studie om influencers påverkan på konsumenters köpintention
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Sociala medier har idag en enorm påverkan på konsumenter på grund av digitaliseringens framfart. En bidragande kraft till konsumtion via sociala medier är fenomenet influencers. LÄS MER
5. Tillit vid onlineshopping
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka vilka faktorer som bidrar till att konsumenter känner tillit till sina enheter vid onlineshopping. Studien avgränsas till datorer och smartphones, och den undersöker även om det finns medietekniska lösningar för att öka tilliten till enheterna. LÄS MER