Sökning: "Subjective Study"

Visar resultat 1 - 5 av 2096 uppsatser innehållade orden Subjective Study.

  1. 1. Jagande kulturjournalistik

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Klara-Lovisa Lundström; Clara Popenoe Thor; [2024-03-01]
    Nyckelord :narrative journalism; cultural journalism; pronouns; personal journalism; subjective journalism; subjectivity; narratology;

    Sammanfattning : This study seeks to describe to what extent, and how, the writer has been present in articles within the cultural sections of Swedish daily newspapers Dagens Nyheter (DN) and Svenska Dagbladet (SvD) from 1997 to 2022. The study answers the first question by measuring how many times first person singular pronouns (1SG) are used in articles from constructed weeks in 1997, 2002, 2007, 2012, 2017 and 2022. LÄS MER

  2. 2. “Jag önskar att jag hade varit bättre på att nätverka” : En kvalitativ studie om chefers subjektiva resonemang kring det sociala kapitalets betydelse för karriärutveckling och yrkesutövande

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Lisa Lindskog; Moa Ramström; [2024]
    Nyckelord :Social capital; career development; career growth; promotion; career progress; managers; networking; contacts; contact network; Socialt kapital; karriärutveckling; chefer; nätverkande; kontakter; kontaktnät;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to increase the understanding of mangergers subjective experiences about the meaning of social capital. The study further aims to identify how managers work at increasing their social capital. The result in this qualitative study is based on interviews with six mangergers. LÄS MER

  3. 3. Echoes of Power : A Study Unravelling the Major U.S. & U.K. Think Tanks' Perception on Russian and Ukrainian Military Prowess

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Gustaf Ostrenius; [2024]
    Nyckelord :Russia; Ukraine; Perception; Think Tanks; Policymaking;

    Sammanfattning : This thesis aims to investigate how the major U.S. and UK think tanks perceive and convey the military prowess of Russia and Ukraine following the Russia-Ukraine war from February 2022 to October 2023. The study uses poststructuralism and discourse analysis to examine blogs and reports from the major U. LÄS MER

  4. 4. Kan tron på en rättvis värld predicera tillfredställelse med livet? : En undersökning om förhållandet mellan tron på en rättvis värld och tillfredställelse med livet.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)

    Författare :Therese Pedersen-Backman; [2024]
    Nyckelord :tron på en rättvis värld; tillfredställelse med livet; BJW; SWLS; Sverige;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att undersöka om studenters tro på en rättvis värld (BJW) kan predicera deras subjektiva tillfredställelse med livet. Två frågeställningar formulerades, ”Kan Generell BJW predicera tillfredställelse med livet?” samt ”Kan Personlig BJW predicera tillfredställelse med livet?”. LÄS MER

  5. 5. Swipe to buy? : Examining the influence of Instagram and TikTok onmillennials fast fashion purchases

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Yahya Qayyum; Omar Wattar; Faisal Aljalab; [2024]
    Nyckelord :User-Generated Content; Millennials; Fast Fashion Industry; Ultra fast fashion; Digital Marketing; Consumer Behavior; Instagram; TikTok; Qualitative Research; Social Influence Theory; Buying Behavior Theory.;

    Sammanfattning : This thesis explores the influence of User-Generated Content (UGC) on the purchasingdecisions of millennials in the fast fashion industry, particularly through the platformsInstagram and TikTok. The research delves into the transformation from offline to onlinemarketing within the fast fashion sector, examining both fast-fashion and ultra-fast fashion tounderstand UGC's impact on consumer behavior, including environmental and ethicalconcerns. LÄS MER