Sökning: "Successful factor"

Visar resultat 1 - 5 av 818 uppsatser innehållade orden Successful factor.

  1. 1. Design of a case erecting and product placement station

    Master-uppsats, Lunds universitet/Innovation

    Författare :Niklas Wiest; [2024]
    Nyckelord :Keywords: case erecting; cobots; automation; end-effector; spiral product development process; quick-build product; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : This report presents an innovative approach to industrial automation, focusing on the development of an automated system for erecting and filling cardboard boxes with wax jars. The project, executed in collaboration with Odigo Consulting and Scandinavian Hair Company (SHC), aimed to showcase enhanced production efficiency for small and medium-sized enterprises through the implementation of collaborative robots and pneumatic systems. LÄS MER

  2. 2. Motstånd i förändringsprocesser : En studie om organisatoriska påverkansfaktorer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Elin Pajuvirta; Elin Yttersted; [2024]
    Nyckelord :Motstånd; Organisatorisk förändring; Motivation.;

    Sammanfattning : Sammanfattning  Titel: Motstånd i förändringsprocesser. En studie om organisatoriska påverkansfaktorer. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen), i ämnet företagsekonomi. LÄS MER

  3. 3. Selfie med Syfte: Influencers som aktivister

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elma Hrnjic; Sandra Sjöström; [2024]
    Nyckelord :Influenceraktivism; Varumärkesaktivism; Konsumentupplevelser; Influencer; Varumärkesautenticitet.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Influenceraktivism - En kvalitativ studie med narrativ ansats för att ta del av svenska konsumenters upplevelser när influencers använder varumärkesaktivism i sitt varumärke. Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Elma Hrnjic och Sandra Emelie Sjöström Handledare: Sofia Ulver Nyckelord: Influenceraktivism, Varumärkesaktivism, Konsumentupplevelser, Influencer, Varumärkesautenticitet Syfte: Det övergripande syftet med studien är att undersöka svenska konsumenternas upplevelse när svenska influencers engagerar varumärkesaktivism i sina kanaler på sociala medier. LÄS MER

  4. 4. En gång dömd, alltid dömd? : En kvalitativ studie om stödet som tidigare dömda erbjuds samt hinder med återintegreringsprocessen

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Stella Akay; Michel Abdo; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka stödet som tidigare dömda erbjuds av myndigheter och civilsamhället samt vilka hinder som tillkommer med återintegreringsprocessen. Återintegrering innebär att individen återvänder till samhället efter ett avtjänat straff. LÄS MER

  5. 5. Private Equity : En studie om hur några svenska PE-bolag hanterar styrelsen och företagsledningen i portföljbolaget

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Amanda Ahlestål; Hampus Jansson; [2024]
    Nyckelord :Private Equity; PE-bolag; Bolagsstyrning; Styrelse; Företagsledning; Incitamentsprogram; Samarbete;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker hur några svenska PE-bolag hanterar styrelsen och företagsledningen i det förvärvade portföljbolaget.    Tidigare studier har fokuserat på frågor rörande investeringskriterier samt hur PE-bolag arbetar för att skapa värde i sina portföljbolag. LÄS MER