Sökning: "Successful innovation"

Visar resultat 6 - 10 av 613 uppsatser innehållade orden Successful innovation.

  1. 6. Towards the Implementation of Autonomous Vehicles - Stakeholders' Perspectives and Concerns

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Paolo Concetti; [2023-07-19]
    Nyckelord :Autonomous Driving; Autonomous Vehicles; Critical Adoption Points; City Planning; Stakeholders Analysis;

    Sammanfattning : A large part of the efforts of companies in the automotive sector today is directed towards the development of autonomous driving. According to many studies conducted in recent years, autonomous vehicles (AVs) have the potential to introduce a real revolution in mobility. LÄS MER

  2. 7. Collaborative Product Development in partnership formation within Start-up Ventures

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Matteo Lindgren Pasquato; [2023]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : This master's thesis presents a qualitative research study on the partnership formation phase of Collaborative Product Development within start-up ventures. The research aims to identify the key factors that influence product development, with a specific focus on start-ups ventures. LÄS MER

  3. 8. Learning Through Taking Action : An empirical study into the early-stage business model development for a novel technology

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Daniel Maslov; Hugo Javenius; [2023]
    Nyckelord :Business Model; Business Model Innovation; Business Model Development; Business Model Innovation Process; Business Model Tools and Methods; Action Research; Nascent Market Entry; Multi-Disciplinary Innovation; 3D Bioprinting; Affärsmodell; Affärsmodellsinnovation; Affärsmodellutveckling; Affärsmodellsinnovationsprocess; Affärsmodells-verktyg och metoder; Aktionsforskning; Begynnande marknadsinträde; Multidisciplinär innovation; 3D-bioprinting;

    Sammanfattning : This thesis examines the critical factors shaping early-stage business model development. As a result, this paper provides insights and recommendations for the effective commercialization of innovations. LÄS MER

  4. 9. Affärsrelationer i en digital värld : En kvalitativ studie om konsten att upprätthålla digitala affärsrelationer inom B2B-verksamheter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Wilma Mattsson; Linnea Leppämäki; [2023]
    Nyckelord :Business Relations; B2B; Digital Tools; Communication; Affärsrelationer; B2B; Digitala Verktyg; Kommunikation;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to create an understanding of the importance of digital tools in B2B (Business-to-Business) operations and how the new digital world has changed the attitude of all actors toward digital customer relations. The study is based on theories in relationship marketing, communication, digital tools, and direct and digital marketing. LÄS MER

  5. 10. Kunskapshantering på ett fintechbolag - En kvalitativ studie om uppfattning och främjande av kunskapsspridning

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Fanny Juhlin; Sofia Jerndal; [2023]
    Nyckelord :Knowledge management; knowledge sharing; fintech company; enabling factors culture; leadership; technology; measurement ; organizational factors; individual factors; technical factors; Kunskapshantering; kunskapsspridning; fintechbolag; möjliggörande faktorer kultur; ledarskap; teknik; mätning ; organisatoriska faktorer; individuella faktorer; tekniska faktorer;

    Sammanfattning : Kunskap är en resurs som många företag baserar sin verksamhet på. Detta ställer dock krav på en fungerande kunskapsspridning för att företaget ska kunna nyttja resursen till fullo. LÄS MER