Sökning: "Such a Fun Age"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden Such a Fun Age.
1. Lärares beskrivningar av möjligheter och utmaningar i matematikundervisning med programmering
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka vilka utmaningar och möjligheter F-3 lärare upplever att de möter när de tillämpar programmering i matematikundervisningen samt vilka kompetenser de anser sig behöva. Enligt tidigare forskning saknar F-3 lärare kunskaper för att lära ut matematik genom att tillämpa programmering i matematikundervisningen. LÄS MER
2. “Jag stänger av TV:n om det kommer om corona och gör något roligare på iPaden i stället” : En kvalitativ studie om digitalt utanförskap bland äldre under coronapandemin 2020
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Följande arbete är en kvalitativ studie om digitalt utanförskap bland äldre och om det har förändrats i och med isoleringen som blev en följd av coronapandemin. Tidigare forskning visar att den äldre generationen i Sverige är de som använder internet minst och att de ofta behöver hjälp från familj eller vänner för att kunna utföra nya uppgifter på internet. LÄS MER
3. ”New Money Trash,” Meet ”Dope Bitch” : An Intersectional Analysis of Identity in Such a Fun Age
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för språkstudierSammanfattning : This essay explores the theme of identity in Kiley Reid’s Such a Fun Age (2019). The study departs from intersectionality (Crenshaw 1989; McCall 2005) and focuses on the concepts of race (Barnshaw 2008; Keaton 2018), social class (Peckham 2010) and privilege (Bhopal 2018), which rest on a common ground of gender. LÄS MER
4. Evaluating the Usability and Suitability of a Live Hockey Visualization in Mobile Augmented Reality
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : During the last couple of years, mobile augmented reality (MAR) has seen an increase in its potential due to improved available hardware and software. Applications such as Pokémon GO and IKEA Place are just a few of the successful ways MAR can be used in. LÄS MER
5. Den roliga idrotten : Vad gör barnidrott kul - enligt barnen själva?
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : A common reason for engaging in sport activities is because it’s fun and enjoyable. But what is it that makes a certain activity fun and enjoyable? The answer isn’t so obvious and may be different depending on who is answering it. This study aimed to increase the knowledge regarding what is fun about sports. LÄS MER