Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Maskulinitetens många ansikten : En semiotisk analys om hur maskulinitet visualiseras i reklambilder

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Johanna Hagenborn; [2022]
    Nyckelord :Genus; maskulinitet; hegemonisk maskulinitet; reklamkampanj; Suitsupply;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsatsen är att undersöka hur maskulinitet visualiseras i två av Suitsupplys reklamkampanjer, Shameless från 2010 och The New Normal från 2021. Genom att utföra en semiotisk analys på en av bilderna från respektive kampanj skulle frågeställningen “På vilka sätt visualiseras maskulinitet i Suitsupplys reklambilder från 2010 respektive 2021?” besvaras. LÄS MER

  2. 2. Män, makt, och marinblå kostymer: en bildanalys över hur maskuliniteter iscensätts i Suitsupplys kostymreklamer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för modevetenskap

    Författare :Anton Gårdevall; Jacob Therstam; [2018]
    Nyckelord :kostym; män; makt; maskulinitet; herrmode; bildanalys; Suitsupply; reklam suit; men; power; masculinity; menswear; image analysis; advertising; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : This Bachelor’s thesis examines how masculinity is enacted in three different advertising campaigns from the Dutch menswear brand Suitsupply. The material consists of six photos, which are analyzed using visual semiotic analysis based on Barthes’ theories. To categorize the masculinity, theories from Connell, Halberstam and Nordberg are used. LÄS MER

  3. 3. Responsivitet i sociala medier : En kvalitativ studie av interaktion på sociala medier kopplat till Suitsupplys kampanj "Toy boys"

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Filip Tornakull; [2018]
    Nyckelord :Interaction; social media; provocative marketing; and social positioning;

    Sammanfattning : The purpose with this thesis has been to see how interaction due to a campaign that led to reactions can be a trigger for individuals making comments and responding on social media. To see how interaction on a campaign that brought up reactions between individualsunfamiliar with each other. To see which positions that can be discovered. LÄS MER