Sökning: "Summative Feedback"

Visar resultat 1 - 5 av 40 uppsatser innehållade orden Summative Feedback.

  1. 1. Aprobación o desaprobación. Actitudes de estudiantes de ELE en Suecia hacia la retroalimentación

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Göteborgs universitet / Lärarutbildningsnämnden

    Författare :Emma Hofdell Vaudagna; [2023-03-21]
    Nyckelord :actitudes; educación primaria; ELE; retroalimentación;

    Sammanfattning : A general focus on summative assessment has led to feedback and formative assessment taking a less prominent role in ELE teaching, to the extent that its value has been questioned by students to the point where they do not know what to do with it and admit it as redundant. This study aims to investigate and highlight students’ attitudes towards feedback and how teachers' strategies can motivate students in modern language teaching. LÄS MER

  2. 2. Främjar digitala hjälpmedel elevernas matematikkunskaper?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Ida Johansson; Annie Svensson; [2023]
    Nyckelord :digital aid; digital tools; formative feedback; motivation; promotion work and summative feedback;

    Sammanfattning : The purpose of this literature study is to summarize current research to get insight in the use of digital tools for educational purposes in school. As the digital world integrates more into school and society, this can be considered to be an interesting and current topic. LÄS MER

  3. 3. Teachers’ experiences of formative assessment in Swedish introductory programmesM

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Anders Wåke; [2023]
    Nyckelord :formative assessment; teachers’ experience; teachers’ beliefs; introductory programmes; motivation; formativ bedömning; lärares erfarenheter; lärares beliefs; introduktionsprogram; motivation;

    Sammanfattning : The policy and mission of the Swedish upper secondary school highlight the importance of developing students’ learning. Formative assessment is commonly used for this purpose. However, a prerequisite for formative assessment is a consensus between the student and the teacher. LÄS MER

  4. 4. Ny mening. Punkt. : En kvantitativ studie av en gymnasielärares skriftliga respons i svenskämnet och elevernas användning av responsen i en efterkommande uppgift.

    Magister-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Gabriella Claeson; [2023]
    Nyckelord :skriftlig respons; formativ bedömning; litteraturanalys; svenskämnet; gymnasieskolan;

    Sammanfattning : Formativ respons kan vara ett kraftfullt redskap för att stärka lärandet. Responsens effekt påverkas bland annat av dess innehåll. Eftersom responsen är bortkastad tid för läraren om eleverna inte använder den, är det relevant att dels undersöka responsens innehåll, dels när och hur eleverna använder den. LÄS MER

  5. 5. Challenges, needs, and connection points in EFL teachers’ and students’ perspectives of formative assessment

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Melissa Linde Svantesson; Sebastian Ticak; [2023]
    Nyckelord :Formative assessment; formative feedback; ESL; EFL; Teacher challenges; student needs; secondary school; research overview; formativ bedömning; bedömning för lärande; formativ feedback; högstadiet;

    Sammanfattning : Formative assessment is an educational approach that challenges the traditional summative ways of teaching. Although formative assessment has been found to stimulate learning development, it also involves difficulties for teachers to implement. LÄS MER