Sökning: "Super Mario Maker 2"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Super Mario Maker 2.

  1. 1. Förebådan i spel : För mer än bara narrativet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Edwin Granström; [2020]
    Nyckelord :mekanisk förebådan; förebådan; spelvana; upplevelse; förståelse;

    Sammanfattning : Khalifa, Silva och Togelius (2019) beskriver ett antal vanliga koncept som tillämpas i speldesign, ett av dessa är mekanisk förebådan. Konceptet innebär att en spelare först introduceras till ett problem eller hinder som de senare i spelet kan lösa genom ett nytt föremål eller ny förmåga. LÄS MER

  2. 2. Kontroll av spelkaraktärens rörelsefrihet i dataspel : En jämförelse mellan avancerad och begränsad rörelsefrihet med avseende på flow

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Alex Jakobsson; [2020]
    Nyckelord :Gameflow; rörelsefrihet; plattformsspel; Super Mario Maker 2; spelvana;

    Sammanfattning : Enligt Gameflowmodellen av Sweetser, P. & Wyeth, P. (2005) är spelarens kontroll av karaktärens rörelsefrihet en av flera förutsättningar för att uppnå flyt i spelet och därmed uppleva ett spel som underhållande. Spel är designade med olika typer av rörelsefrihet. LÄS MER