Sökning: "Supporterföreningar"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Supporterföreningar.

  1. 1. Kvällspressen och det kvinnliga supporterskapet : En kvalitativstudie om kvinnliga fotbollssupportrars representation i Aftonbladet och Expressen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Journalistik

    Författare :Andreas Ekström; David Despotovic; [2017]
    Nyckelord :journalistik; genus; fotboll; supporterskap;

    Sammanfattning : Sedan 2013 har fler och fler kvinnliga supporterföreningar bildats i Sverige. Dessa stöttar fotbollslag runtom i landet. I denna uppsats kommer fokus att ligga på de tre Stockholmslagen AIK, Djurgården, Hammarby och dess kvinnliga supportrar. LÄS MER

  2. 2. “Quite clearly, the time for supporter participation in clubs has arrived” : En studie om relationen mellan fotbollsklubbar och deras supporterföreningar

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Andreas Siggelin; Pierre Fondin; [2015]
    Nyckelord :klubbar; supporterföreningar; kommunikation; samarbete; relation; fotboll;

    Sammanfattning : Problemområde Det finns en idag studier om fan loyalty och consumer loyalty men vi upplever att det finns en lucka om hur just relationen, kommunikationen och samarbetet ser ut mellan klubbar och deras supporterorganisationer idag. Vi upplever att den varierande storleken på supporterskaran är en underutnyttjad potential som klubben har tillgång till som resurs. LÄS MER

  3. 3. Skånsk supporterkultur

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Journalistik

    Författare :Jonathan Salomonsson; [2011]
    Nyckelord :Supporterkultur; Fotboll; Skåne; Huliganism; Supporterföreningar; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Supporterkultur i kris? En kvalitativ forskningsrapport

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Joakim Oskarsson; Simon Lindell; [2009]
    Nyckelord :profil; identitet; image; varumärke; Supportkultur; huligan; Förtroende; Trovärdighet; Kriskommunikation;

    Sammanfattning : Att undersöka hur svenska supporterföreningar arbetar för att skapa förtroende kring sig själv och sitt varumärke i förhållande till medierapporteringen kring fotbollsvåldet. I studien har vi tillämpat kvalitativa metoder. Huvudsakliga har det empiriska materialet har samlats in genom personliga intervjuer och artiklar. LÄS MER