Sökning: "Surveyundersökning"

Visar resultat 1 - 5 av 194 uppsatser innehållade ordet Surveyundersökning.

  1. 1. Hur distans/hybridarbete påverkar arbetstillfredsställelse : En studie om distans/hybridarbete på svensk myndighet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Fanny Reuterswärd; Anders Malmros; [2024]
    Nyckelord :Distansarbete; hybridarbete; arbete hemifrån; arbetstillfredsställelse; stöd; relationer; chefer; kollegor; karriärmöjligheter; lön;

    Sammanfattning : Frågeställning och syfte: Vi har i denna studie utgått från forskningsfrågan: ”hur distans/hybridarbete påverkar arbetstillfredsställelse och dess faktorer - stöd och sociala relationer från kollegor och chefer, karriärmöjligheter, och lön och förmåner - och vilka konsekvenser det får?”. Där vårt syfte har varit: ”att skapa förståelse för hur distans/hybridarbete påverkar arbetstillfredsställelse (job/work satisfaction) på svensk myndighet”. LÄS MER

  2. 2. Trygga Komarken? En studie av sambandet mellan utomhusmiljöns utformning och invånarnas upplevda trygghet.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för ekonomi och samhälle

    Författare :Hugo Egnell; Fredrik Aronsson; [2023-06-30]
    Nyckelord :”Stadsplanering”; ”fysisk planering”; ”upplevd trygghet”; ”utomhusmiljö”; ”Komarken”; ”modernistisk planering”; ”miljonprogrammet”; “Urban planning”; “physical planning”; “perceived safety”; “outdoor environment”; “Komarken”; “modernist planning”; “the million programme”;

    Sammanfattning : Trygga boendemiljöer är en hörnsten i socialt hållbara samhällen och enligt de globala målen i Agenda 2030 att betrakta som en mänsklig rättighet. Tidigare forskning, som primärt haft ett fokus på socioekonomiskt utsatta områden företrädesvis i storstadsområden, har påvisat ett samband mellan den fysiska utformningen av bostadsområden och invånarnas upplevda trygghet. LÄS MER

  3. 3. Lärarens uppfattningar och kunskaper om matematikångest.En surveyundersökning om hur stor andel av F-6 lärarna, som ser de tidiga tecknen vilka kan leda till matematikångest hos eleverna.

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Katarina Cronholm; Christina Myresten; [2023-02-22]
    Nyckelord :matematikångest; tidiga tecken på matematikångest; lärare F-6; matematiklärare;

    Sammanfattning : Matematikångest är en negativ känsla som uppstår i olika matematiska situationer vilket påverkar individen på olika sätt. Känslor i form av oro, rädsla, spänningar och ångest påverkar individens förmåga att hantera siffror och lösa matematiska problem negativt både i det vardagliga livet och i skolan. LÄS MER

  4. 4. Modekonsumtionens framtid : En kvantitativ studie om Generation Z och Millennials hållbara köpintentioner online

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sofie Täuber; Erik Nilsson; Juan Perona; [2023]
    Nyckelord :Theory of Planned Behaviour; Millennials; Generation Z; konsumentbeteende; hållbart mode;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka på vilket sätt miljömedvetenhet och socialt värde påverkar Generation Z och Millennials attityd mot hållbart mode och hur det återspeglas i köpintentionen när de handlar mode online. Vidare är avsikten att undersöka skillnader och likheter mellan dessa generationskohorter i denna inom kontext. LÄS MER

  5. 5. Missuppfattande elever. Går det att undvika? : En studie av lärares upplevelser kring elevers missuppfattningar i matematik

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Pedagogik, språk och ämnesdidaktik

    Författare :Karl Sjöö; [2023]
    Nyckelord :Concept image; conceptual thinking; high school mathematics teachers; mathematical misconceptions; survey.; Begreppsbild; enkätundersökning; konceptuellt tänkande; matematiklärare på gymnasienivå; matematiska missuppfattningar;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka lärarnas upplevelse av elevers missuppfattningar vid inlärning av bråk och sannolikhet samt om det är möjligt att minska missuppfattandet med hjälp av kategorisering av dessa. Genom att fråga matematiklärare om de upplever att eleverna de undervisar ofta har missuppfattningar och om samma missuppfattningar är återkommande, kan vi få en bild av vilka delar av de matematiska begreppen som kan uppfattas svåra av eleverna. LÄS MER