Sökning: "Susanna Henriksson"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Susanna Henriksson.
1. Du kan lita på mig: En studie om konsumenters förtroende
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund: En människa tar in ny kunskap dagligen i skolan, på jobbet genom våra medmänniskor och genom media. När vi som konsument får mer kunskap om ett ämne eller en produkt reducerar vi vår osäkerhet kring produkten. Får vi mer kunskap, vet vi mer om riskerna. LÄS MER
2. Institutionella barriärer : en studie om korruption i Indien utifrån svenska företags perspektiv
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : The globalization today has led to increased global competition. As companies seek out foreign markets in order to internationalize their operations, it is common that they encounter many cultural problems. Bribery and corruption is a common problem in international trade. LÄS MER
3. Profilering på en ny marknad: En studie av Apoteket AB
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund: Den 1 juli 2009 avskaffades apoteksmonopolet i Sverige, vilket innebar att Apoteket AB blev en av flera aktörer på en marknad med nya villkor och möjligheter. Regeringen hoppas därigenom att Apoteket AB:s kvalité och service ska förbättras samt att öka priskonkurrensen på receptbelagda liksom receptfria läkemedel. LÄS MER
4. SERVQUAL : ett lämpligt mätinstrument av upplevd tjänstekvalitet inom reseindustrin?
Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, teknik och designSammanfattning : The travel agencies exist on a market that is distinguished by increasing competition. A majority of the travel agencies offer different services that all satisfie the same customer need. However, one major difference in the market aspect is the service quality, this making it an important mean of competition. LÄS MER
5. De traditionella flygbolagens överlevnad på den skandinaviska marknaden : en studie om SAS Sverige
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : The traditional airlines exist on a market that is distinguished by an increasing competition. They are often partly or completely owned by the government and are characterized by slow decision making. Because of their existing structure and old business culture the traditional airlines find it hard to use price as a means of competition. LÄS MER