Sökning: "Susanna Olsson"
Visar resultat 11 - 15 av 22 uppsatser innehållade orden Susanna Olsson.
11. Här är här och där är där, barnmorskors upplevelser av att arbeta i låginkomstländer
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Här är här och där är där - Svenska barnmorskors upplevelser av att arbeta i låginkomstländer Författare: Ylva Bergman & Susanna Olsson Handledare: Margaretha Danerek Magisteruppsats Våren 2013 Abstrakt Syftet var att belysa barnmorskors upplevelser av att arbeta i låginkomstländer. En kvalitativ metod användes och materialet analyserades med innehållsanalys. LÄS MER
12. Leveraging Collective Wisdom : Organizational Conditions to Enhance Knowledge Sharing in a Technical Consultancy Firm
Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : .... LÄS MER
13. Hur nöjda är Arlas medlemmar? : utvärdering ur ett medlemsperspektiv
Magister-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Kooperativa föreningar ägs och drivs av medlemmarna efter deras verksamhetsbehov. Medlemmarna investerar i föreningen för att den ska kunna avsätta deras produkter på ett lönsamt sätt. För att det ska fungera måste det finnas tilltro till föreningen, ledningen och styrelsen. LÄS MER
14. "It's just a possession" : En studie av konsumistiska tendenser i realityserien The Hills
Kandidat-uppsats, Kultur, samhälle, mediegestaltning; Filosofiska fakultetenSammanfattning : Detta är en kvalitativ och delvis kvantitativ studie med syftet att analysera konsumistiska tendenser i den amerikanska realityserien The Hills utifrån Zygmunt Baumans teorier om konsumtion och konsumism. Frågeställningen lyder: manifesteras en konsumistisk livsstil i The Hills och i så fall hur? Av de drygt 100 avsnitt som finns av The Hills valde vi 18 stycken, tre avsnitt per säsong, att analysera. LÄS MER
15. Lojalitet i resebranschen : En studie om hur svenska researrangörer arbetar med att skapa lojalitet och starka relationer på Internet
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Dagens researrangörer möts ständigt av en hård konkurrens på resemarknaden. Homogena varor och likartad marknadsföring gör det inte lättare då konsumenterna blir alltmer fokuserade på priser. LÄS MER