Sökning: "Susanne Göransson"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Susanne Göransson.

  1. 1. ”Vem möter mig i hallen idag?” ”Who will welcome me in the hall today?”

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Susanne Göransson; Ellen Hagström; [2016]
    Nyckelord :Anknytning; Fo¨rskola; Kommunikation; Trygghet; Rutin; O¨verla¨mning;

    Sammanfattning : Sammanfattning,Behovet av anknytning finns hos alla människor redan från födseln. Det utvecklas i sam- spel med föräldern och grundas i förälderns förmåga för tröst och beskydd. När barnet är i förskola är pedagogen, ur ett anknytningsperspektiv, ersättare för föräldern. LÄS MER

  2. 2. En ny mötesplats i Lövholmen, Stockholm : en studie om hur anpassning till ett förändrat klimat med ökade vattennivåer kan integreras i gestaltningen av offentliga platser

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Susanne Göransson; [2013]
    Nyckelord :klimatförändringar; gestaltning; offentlig plats; Lövholmen; hållbar; dagvattenhantering; industriområde;

    Sammanfattning : Den globala uppvärmningen är något som har pågått under en längre tid och i takt med att utsläppen av växthusgaserna ökar, stiger temperaturen på jorden vilket kan få konsekvenser i framtiden. Under vår, höst och vinter kommer Sverige att få intensivare nederbörd samt ökad havsnivå. Somrarna förväntas bli torrare och varmare. LÄS MER

  3. 3. Sociala medier som marknadsföringskanal - en studie om varumärkesskapande

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Monika Göransson; Emma Ahlström; Susanne Kahlström; [2011]
    Nyckelord :sociala medier; varumärke; relationer; kommunikation; marknadsföring; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka hur företag använder sociala medier för att skapa varumärket. Vi vill veta hur företaget och konsumenten påverkar varumärket genom en tvåvägskommunikation över sociala medier. Vidare vill vi undersöka hur företaget kommunicerar med konsumenten för att skapa en varumärkesrelation. LÄS MER

  4. 4. En bostadsgård för sinnen och minnen : ett idéförslag till bostadsgården på Östanå äldreboende i Tranås

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Susanne Göransson; [2010]
    Nyckelord :Funktionshindrade; Bostadsgård; Äldreboende; Gestaltningsförslag;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Competitive Intelligence - A necessary complement to the Balanced Scorecard?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Susanne Göransson; Angelica Jönsson; [2008]
    Nyckelord :Strategic management; Strategic decisions; the Balanced Scorecard; Strategic inertia; Competitive Intelligence; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : The BSC is a widely used management tool that is turning the vision and strategy into operational goals. However, after analyzing the criticism received by the BSC, it seems as if its internal focus, rigidity, static-ism and mechanical mindset limits the company’s ability to create a strategy that takes important external factors into account. LÄS MER